O scrisoare adresată conducerii Primăriei municipiului, publicată de cotidianul Magazin Sălăjean în cursul săptămânii trecute aducea, din nou, în vizorul autorităților, situația dezastruoasă a străzii Andrei Șaguna din Zalău, stradă care, alături de strada Kossuth Lajos este de fapt actuala “centură” a municipiului. Pe această stradă trec în fiecare minut autotrenuri încărcate cu marfă, basculante, autoutilitare, strada fiind pe cât de îngustă, pe atât de periculoasă, având în vedere faptul că, de exemplu, două TIR-uri nu pot trece unul pe lângă celălalt fără ca unul dintre șoferi să nu vireze dreapta, către marginea drumului, urcând de mult cu autotrenul chiar pe ceea ce se mai numește, încă, “trotuar”. Strada este plină de gropi, rigolele sunt complet distruse, asfaltul este crăpat, iar toate aceste neajunsuri le fac viața un coșmar celor care locuiesc aici. În aceeași situație este și strada Lajos Kossuth. Multe dintre gardurile care au baza din ciment sau beton sunt crăpate; casele, de asemenea, au chiar fundațiile fisurate. Evident, nimeni nu este responsabil și niciun locatar care a suferit timp de decenii daune și pagube de pe urma traficului greu de pe aceste străzi, nu a primit măcar o scuză din partea cuiva, căci despre vreo despăgubire nu poate fi vorba. Am trimis autorităților municipale scrisoarea primită la redacție, iar răspunsul conducerii Primăriei Zalău îl redăm integral în rândurile care urmează:
“Cunoaștem situația tuturor străzilor din municipiul Zalău și implicit a străzilor care au rol de centură ocolitoare, respectiv porțiune din strada Corneliu Coposu, strada Lajos Kossuth, porțiune din strada Andrei Șaguna, strada Gheorghe Lazăr și strada Tudor Vladimirescu. Trebuie intervenit cu lucrări pe toate străzile care au, astăzi, rol de centură ocolitoare, nu numai pe strada Andrei Șaguna. Primăria Municipiului Zalău a susținut toate demersurile specifice și s-a implicat activ pentru a parcurge procedurile în vederea demarării lucrărilor la Varianta de ocolire a municipiului Zalău, tronson II. Știm că odată cu realizarea Variantei de ocolire, tronson II, vor fi protejate străzile din oraș pe care circulă traficul greu, inclusiv bulevardul Mihai Viteazul. În momentul de față, au început lucrările pe strada Corneliu Coposu, proiect finanțat din fonduri europene. De asemenea, strada Tudor Vladimirescu face parte din proiectul aflat în analiză la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltătii și Administrației privind “reabilitarea şi modernizarea Pieței Iuliu Maniu şi a Pieței 1 Decembrie 1989, pietonizarea străzii Unirii şi reabilitarea DJ 191 C – străzile Tudor Vladimirescu, Porolissum, Bujorilor, Moigrad şi Cetății, celelalte străzi urmând să fie, de asemenea, cuprinse în proiecte de reabilitare. Totodată, pe strada Andrei Șaguna, firma Pfeiffer a câștigat licitația pentru proiectul de extindere a rețelei de canal menajer și apă potabilă, lucrare care cuprinde toată strada – 1.330 m. Pentru acest proiect a fost dat ordinul de începere al lucrărilor. Reprezentanții firmei au promis că vor intra pe amplasament în data de 2 iulie, lucru care nu s-a întâmplat, iar ultima promisiune este că în data de 28 iulie vor demara lucrările în oraș. Dorim să executăm lucrările într-o ordine firească – tehnică, iar după finalizarea lucrărilor privind extinderea rețelei de canal menajer și apă vom interveni cu lucrări de reconfigurare a trotuarelor, frezare parte carosabilă, așterne strat de asfalt (binder + strat de uzură) și ridicarea canalelor la nivelul carosabilului. Lungimea porțiunii de stradă Andrei Șaguna, care are și rol de centură ocolitoare, este de aproximativ 250 metri și estimăm că în luna august vom interveni pe acest tronson cu lucrările menționate, dacă firma Pfiffer va executa lucrările care îi revin. În cazul în care această firmă nu va interveni cu lucrările de canal menajer și apă potabilă pe această stradă, având în vedere cerințele cetățenilor și starea în care se găsește strada, Primăria Municipiului Zalău, prin intermediul Societății Citadin, va interveni cu lucrări. Toate lucrările pe care le execută firma Citadin au termen de garanție, iar odată cu finalizarea lor se impune ca lucrările de canal și apă să fie executate după expirarea termenului de garanție. Pentru a executa aceste lucrări este nevoie de avizul Poliției Municipale și de ajutorul instituției în vederea devierii traficului. Ne propunem ca lucrările să fie executate în luna august, în zilele de weekend”, a spus viceprimarul Teodor Balajel pentru Magazin Sălăjean.
Luați şi serviți. Pe str. Gh.Doja , şantier care amplifică disconfortul cetățenilor, este în pauză prelungită. Doar câte un muncitor , ici şi colo, care aşteaptă să treacă timpul. Dacă dincoace lucrările trebuiau să înceapă pe 2 iul., dar nici astaźi nu sunt începute, ne putem da seama cum se vor derula lucrările. Cei care semnează contractele permit termene prea mari pentru executare şi penalitățile de întârziere cred că lipsesc.
Citadin poate incepe in ortelec ca gropile sjnt de 30 cm adancime, dar va rugam fara asfaltari de curti, doar gropile
se poate da in judecat primary si sa se ceara restrictionarea traficului, atat ca si ganarit cat si viteza !! max. 30 de tone si max. 30km/h. Se pot monta si acei „politisti culcati”, acele limitatoare de vieza, care isi fac cu adevarat efectul, mai mult decat 10 politisti cu radarul
IN ACTUALA CENTURA str ANDREI SAGUNA ARE NUMAI 150 DE METRII ……SPERAM CA SE VOR REPARA SI CELELALTE STRAZI CARE COMPUN CENTURA (GH .LAZAR ,KOSUT ,C.COPOSU )