La nici două luni de la ultima remediere a sistemului cardului naţional de sănătate, în dimineaţa zilei de marţi, 3 noiembrie, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a devenit din nou indisponibilă în toată ţara.
Anunţul a fost făcut de reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, motivul fiind „probleme de comunicaţii”.
Potrivit acestora, furnizorii pot opera în aplicaţiile proprii serviciile prestate în modul „offline”, iar în momentul remedierii problemelor apărute se poate reîncepe transmiterea online a datelor de raportare. Casa a mai transmis că va anunţa pe site-ul propriu momentul când platforma va deveni disponibilă. Remedierea „problemelor de comunicaţii” a durat aproximativ patru ore. În jurul orei 12,30, CNAS a revenit cu un comunicat „începând cu ora 12, 30, platforma PIAS este funcţională. Furnizorii pot începe conectarea şi transmiterea raportărilor în modul on-line”.
Nu este prima dată când sistemul nu funcţionează. Ultimul blocaj a fost în 21 septembrie, la doar câteva zile după remedierea defecţiunii apărute în 18 septembrie, când CNAS anunţa că „începând cu ora 6.55, la sistemul de card – CEAS a apărut o defecţiune. Echipa de suport lucrează la remedierea acestei defecţiuni”. Tot atunci, reprezentanţii Casei recomandau furnizorilor de servicii medicale introducerea cardului în cititor şi tastarea PIN-ul de către asigurat, sistemul IT fiind pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit. De la momentul repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, care va fi anunţat de CNAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori vor trebui încarcate pe Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) în limita a 72 de ore.
După numai câteva zile, sistemul cardului naţional de sănătate a încetat din nou să funcţioneze în 21 septembrie, începând cu ora 16.30, după ce „la sistemul de card – CEAS s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică în locul unde este amplasată Autoritatea de Certificare, potrivit unui anunţ făcut la acea vreme de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), care sublinia că „echipa de suport lucrează la remedierea acestei defecţiuni”.