Am descoperit plăcut surprins, undeva la ieşirea din Zalău, atelierele firmei Cento Service, parte a „Cento Group”. O firmă mică, însă deja puternică, unde cei mai pretenţioşi clienţi autohtoni sau din străinătate, care doresc un autovehicul de transport călători, pot găsi cu surprindere mai mult decât ceea ce caută.
Grupul sălăjean care deţine „CentoTrans” şi alte trei subdiviziuni, a inaugurat în Zalău linia de producţie a microbuzelor destinate transportului de persoane în noiembrie 2012. La acea dată, firma avea doar 4 angajaţi implicati în acest segment şi în care lucrează astăzi nu mai puţin de 35 de oameni aleşi „pe sprânceană”.
Opţiunile care pot fi alese de client în cadrul procesului de producţie, pornesc de la un grad de confort ridicat, mergând până la cel de lux. Păstrând, fireşte, sută la sută, standardele calitative impuse de marii producători germani ai autovehiculelor de bază. Practic, procesul de producţie începe de la modificarea unui autovehicul de producţie germană, iar pe tot parcursul operaţiunilor şi transformărilor prin care trece acesta, de la intrarea pe porţile atelierelor Cento şi până la predarea lui, “în ţiplă”, către client, sunt respectate integral condiţiile şi normele europene în vigoare, similare cu cele existente pe linia de producţie a marilor producatori auto din Germania. Operaţiunile de transformare urmează pas cu pas „Manualul Carosierului”, elaborat de concernele nemţeşti. Microbuzul transformat de Cento, după gustul şi cerinţele clientului, păstrează garanţia iniţială de doi sau trei ani, oferită de producătorul german, şi beneficiază de un an garanţie pentru elementele şi schimbările aduse de Cento.
Totul trece pe sub “lupa” nemţilor
Producţia acestor autovehicule nu a început neapărat ca o idee de afacere, ci mai mult ca o necesitate, firma de transport achiziţionând până atunci de la diverşi alţi producători microbuzele necesare activităţii de transport persoane. Administratorul firmei, Sorin Câmpan, după ce ne-a prezentat linia de producţie şi parcul auto cu autovehiculele gata de a fi livrate către clienţii străini, ne-a declarat: „Spre deosebire de alte societăţi de profil din România, noi avem un mare avantaj: efectuăm şi servicii de transport. Cu alte cuvinte, privim procesul de producţie al acestor microbuze şi din prisma beneficiarului final.Mai mult decât atât, avem o echipă foarte bine închegată, toţi cei care participă la procesul de producţie sunt profesionişti dedicaţi trup şi suflet acestei activităţi; oameni care de multe ori şi-au sacrificat timp din viaţa personală pentru a duce la bun sfârşit toate proiectele”.
Aşa a început povestea producţiei de autovehicule de transport persoane la Zalău. De aici şi până la comenzile venite atât din ţară cât şi de peste hotare, nu a fost decât un pas.
„Suntem singura firmă din România care deţine certificatul EWVTA, (European Whole Vehicle Type Approval), acreditări emise de prestigioasele institute de omologări TUV si IDIADA. Având aceste acreditări, Cento emite la rândul său, pentru fiecare microbuz, un certificat de Conformitate (COC) document similar celor emise de marii fabricanţi de autovehicule.
Din 2012 şi până în prezent firma a executat peste 200 de comenzi, microbuzele ajungând la clienţi din aproape toată Europa. Aproape 80 la sută din totalul comenzilor se livreaza la export, cu precădere în Germania. Grecia, Macedonia, Slovenia, Austria, Estonia, Belgia, Finlanda, Croaţia, până în Islanda, sunt alte câteva ţări în care microbuzele produse de Cento Group, au ajuns. Firma produce în medie,12-15 autovehicule lunar, având în vedere că nu discutăm de o firmă mare, ci de una în care lucrează efectiv 35 de angajaţi (exceptând personalul administrativ).
„Clienţii sunt extrem de pretenţioşi” ne spune administratorul Cento Group. „Cei mai mulţi dintre ei ştiu exact ce înseamnă un standard de calitate. Verifică procesul de producţie şi fiecare operaţiune în parte, sunt interesaţi de calitate şi garanţie. Practic, firma noastră este o firmă de conversie, operaţiune executată integral sub atenta verificare, îndrumare şi sub standardele celor care ne livrează autovehiculele în starea iniţială, adica doi mari producători germani – Mercedes si Volkswagen.” a adăugat Sorin Câmpan.
„Opţionale” de lux, pentru un transport la standarde germane
Cel mai simplu model care iese pe porţile firmei sălăjene are nevoie de 15 zile pentru productie, iar cel mai complex necesită până la 30 – 35 de zile de muncă. Practic, rezultatul final reliefeaza o schimbare totală a ceea ce există iniţial pe aceste maşini.
Clienţii pot alege exact cum doresc customizarea interiorului, inclusiv a geamurilor, scaunelor pentru pasageri (ca model de tapiţerie), customizarea podelelor, a sistemului de iluminat, uşii de acces sau a spaţiului pentru bagaje. Toate planurile de conversie şi soluţiile tehnice pe care firma sălăjeană le urmează, sunt studiate şi puse în aplicare împreună cu reprezentanţii germani, care au fost încântaţi încă de la început de această idee şi ulterior de rezultatele celor de la Cento Group.
Rezultate care sunt, într-adevăr, spectaculoase. Comparând cele două modele, cel de la intrare şi cel care iese de la Cento, discutăm în final de două lucruri cu totul diferite. De aceea putem afirma ca această activitate este de fapt, „producţie” în adevăratul sens al cuvântului. Interioarele autovehiculelor care pleacă de la Cento arată impecabil, finisajele sunt de o calitate ireproşabilă, aspectul şi confortul de care clienţii se bucură satisfac gusturile cele mai pretenţioase.
Firma urmează să-şi extindă capacitatea de producţie şi implicit şi numărul de angajaţi în anii următori, beneficiind de un trend ascendent în comenzi şi producţie. Firma sălăjeană expune anual aceste microbuze la cele mai mari expoziţii europene de profil din Kortrijk-Belgia, Hanovra, Köln, Rimini, Viena, Leipzig, etc.
Poate că puţini dintre noi ştiu că în judeţul Sălaj se produc microbuze pentru transportul de persoane la standarde cu adevărat europene, iar acesta trebuie să fie, până la urmă, un motiv de satisfacţie si mândrie pentru sălăjeni.
[…] Grupul sălăjean care deţine „CentoTrans” şi alte trei subdiviziuni, a inaugurat în Zalău linia de producţie a microbuzelor destinate transportului de persoane în noiembrie 2012. La acea dată, firma avea doar 4 angajaţi implicati în acest segment şi în care lucrează astăzi nu mai puţin de 35 de oameni …read more […]
felicitari Cento !
VAI DE EA SPRANCEANA… A LUI UNCHIU
SUB ATENTA VERIFICARE SI INDRUMARE A LUI PACANEL
si eu sunt de acord ca este un lucru bun dar daca sunt asa mari patrioti locali de ce nu inmatriculeaza masinile pe salaj nu pe bucuresti
Nu s-au autodeclarat patrioti locali , nu judeca actiunile cuiva, daca nu`i cunosti gandurile destul indeaproape.
Probabil pentru ca masinile sunt luate in leasing si se inmatriculeaza pe orasul unde are sediul banca care acorda creditul?
Verificati intai pe propria experienta la ce „standarde” sunt echipate microbuzele Cento de transport calatori si apoi vorbiti, scaunele sunt pentru papusi „Barbie” nu pentru oameni, iar pozitia pe care o poti adapta e cea „cu genunchii la piept”, totul pentru Bani, totul pentru Adrian!