Sfârşitul anotimpului rece aduce odată cu el şi imagini pe care zăpada ne-a făcut să le uităm o vreme. Eterna problemă cu care şoferii se confruntă, în special după topirea zăpezii, o reprezintă gropile din asfalt şi starea carosabilului care, pe destule străzi ce străbat municipiul Zalău, mai puţin cele principale sau bulevardul, lasă de dorit.
Deşi anual sunt alocate sume importante în vederea remedierii şi se execută lucrări de reparaţii consistente sau amenajări , rezultatele nu se văd peste tot, mai ales pe străzile mai puţin importante, pentru că gropile apar rapid în alte locuri sau uneori cele care au fost plombate ies din nou la suprafaţă. Factorii care duc la aceste situaţii sunt calitatea slabă a materialelor folosite, mixturi în care intră materii prime de calitate inferioară, pregătirea defectuoasă sau incompletă a locurilor în care se toarnă plombele, efectuarea incompletă a lucrării. Acestor factori li se adaugă şi acţiunea distructivă a clorurilor şi amestecurilor folosite peste iarnă în vederea deszăpezirii, care accelerează procesul de degradare al şoselelor, în principal în locurile vulnerabile, acolo unde există oricum probleme „astupate” precar. Situaţia în Zalău s-a schimbat vizibil în bine în ultimul an, majoritatea drumurilor principale care străbat oraşul sunt decente spre corespunzătoare. Problemele care persistă şi spre care ar fi bine să-şi îndrepte atenţia edilii şi cei care execută acest lucrări sunt străzile mai mici, lăturalnice sau cele care fac legăturile între cartiere şi străzile mari sau bulevard. Totuşi, există încă situaţii neplăcute pe face fiecare dintre şoferi le poate întâmpina la volan. Dacă în drumurile tale, daţi cu autoturismul într-o groapă şi constataţi că acesta a fost avariat, puteţi solicita despăgubiri.
Aşadar şoferii pot cere administratorului drumului să-i despăgubească, iar soluţia pentru cei care nu au o asigurare facultativă este să dea în judecată administratorul drumului. Ca să câştige un asemenea proces, şoferii trebuie să-şi fotografieze autoturismul avariat şi să aibă martori, spun avocaţii: ,,Când ajungeţi într-o astfel de situaţie, trebuie să faceţi câteva fotografii atât autoturismului, dar şi gropilor. Urmează o deplasare sau un telefon la poliţie pentru a reclama paguba. Trebuie să aveţi cel puţin un martor care să poată fi citat în instanţă. Nu în ultimul rând, proprietarul maşinii trebuie să meargă la o unitate service pentru constatarea pagubelor şi să solicite menţionarea în procesul verbal a cauzelor incidentului”. Potrivit Codului Rutier, în cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării precare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil, penal, în condiţiile legii. Programul privind asfaltările şi reparaţiile ce urmează a se desfăşura în acest an precum şi zonele dar şi sumele ce vor fi investite sunt discutate în aceste zile de către reprezentanţii SC Citadin şi Primărie. Concluziile acestor discuţii precum şi priorităţile ce vor fi cuprinse în acest plan de reparaţii le vom publica în momentul în care vor fi finalizate şi ne vor fi comunicate. Anul trecut au fost alocaţi pentru repararea străzilor din Zalău, 5.199.142 lei. Tot ce sperăm este ca în acest an lucrările să demareze imediat ce starea vremii o va permite, iar acestea să fie mai bine făcute şi mai durabile. Ar fi atât în folosul celor care fac aceste lucrări, al celor care cheltuie anual sume deloc mici în aceste scopuri şi mai ales în interesul tuturor locuitorilor Zalăului.
Strada Sarmas este lasata si ea in paragina nu s-au facut reparatii de ani buni, iti distrugi masina,sa nu mai zicem ca nu exista nici macar un cos de gunoi stradal pe aceastra strada.