Primarul municipiului Zalău, Radu Căpîlnaşiu, a participat marţi, la Bucureşti, la întâlniri cu vicepremierul Vasile Dâncu – ministru al Dezvoltării Regionale și Administrației Publice şi secretarul de stat Otilia Sava din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, pe tema şoselei de centură a municipiului Zalău. Din discuţiile purtate, a reieşit faptul că principala cauză a îngreunării situaţiei lucrărilor, mai precis a reluării acestora, a fost o neclaritate la nivelul MApN care a analizat situaţia pe baza documentaţiei proiectului întocmite în urmă cu zece ani. După ce s-a eliminat această eroare, CNADNR a solicitat avizul pentru continuarea lucrărilor Statului Major din cadrul Ministerului Apărării însă acesta a spus iniţial că dă aviz favorabil lucrărilor cu condiţia ca poligonul MAPN de la Zalău să nu fie afectat. Pentru că autorităţile zălăuane nu au putut accepta schimbarea totală a proiectului şi ocolirea poligonului, lucru practic imposibil de realizat, Statul Major a dat aviz nefavorabil. Din discuţiile purtate între primarul zălăuan şi autorităţile de la Bucureşti, situaţia pare să se fi lămurit, astfel încât s-a formulat o nouă cerere de obţinere a avizului către Statul Major, cerere ce va fi analizată la sfârşitul acestei săptămâni, de către reprezentanţii MapN.
“Pe lângă vicepremierul Vasile Dâncu şi Secretarul de stat din cadrul MApN, Otilia Sava, am discutat şi cu Ministrul Transporturilor; se pare că situaţia a fost iniţial decisă pe baza unei documentaţii care nu mai corespundea situaţiei actuale a proiectului. S-a revenit asupra acestor lucruri, ele au fost remediate, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri CNADNR a revenit cu o nouă solicitare de aviz către Statul Major. Am convingerea că lucrurile încep să se limpezească, iar deplasarea mea la Bucureşti a avut ca scop, clarificarea şi eliminarea acestor tergiversări”, a spus edilul.
Se aşteaptă avizul Statului Major
O serie întreagă de confuzii, erori, acorduri lipsă sau neînţelegeri, în special cu reprezentanţii MapN care nu au fost la unison cu municipalitatea, au făcut ca reluarea lucrărilor la şoseaua de centură să fie mereu amânată. Ultima solicitare a MapN a fost aceea ca şoseaua să facă o… buclă şi să ocolească acest poligon, pentru ca acesta să nu fie dezafectat. Lucru care nu ar fi fost posibil, chiar şi luând în considerare motivele tehnice, nu şi altele.
“Nu am fost de acord de la bun început cu devierea traseului prin ocolirea acestui poligon din motive cât se poate de obiective, acest lucru nu ar fi fost, fizic sau tehnic, posibil, deci această variantă a fost respinsă din start. Sper ca în curând să fie eliberat avizul, de data aceasta pozitiv, din partea Statului Major pentru ca apoi să putem avea toată documentaţia şi aprobările pregătite pentru momentul în care fondurile europene special destinate acestor proiecte, vor putea fi accesate”, a mai spus Radu Căpîlnaşiu. Edilul zălăuan s-a deplasat la începutul acestei săptămâni la Bucureşti, special pentru a purta discuţii şi a face lobby pentru ca lucrările la şoseaua de centură a Zalăului, pe tronsonul doi, să poată începe atunci când fondurile europene vor putea fi accesate. Neînţelegerile şi confuziile ivite pe parcursul lunilor, de când s-au reluat discuţiile pe tema acestei şosele, problemele legate de poligon şi strămutarea acestuia la Crasna, situaţia despăgubirilor ce trebuie acordate proprietarilor de terenuri din Crasna şi nenumăratele alte probleme, au îngreunat situaţia acestui proiect atât de necesar zălăuanilor. Proiect care, iată, pare să se limpezească şi să-şi găsească un drum concret către realizare. Aşa cum ne-a spus primarul Zalăului, acesta a insistat în toate discuţiile purtate la Bucureşti, pentru ca acest proiect să poată fi reluat cât mai repede posibil, în acest sens urmând să se deplaseze din nou la Bucureşti în cursul acestei luni.
Se aşteaptă si avizul de la DNA. Care are o curiozitate morbida, legat de modul in care a fost facut primul tronson si firmele care au lucrat pe acolo, de valoarea exagerata a lucarilro dar si de proasta lor calitate.
Zece ani de minciuni in preajma alegerilor in principal , ale lui Capalnasiu . Raman apoi moarte inca 4 ani ! Cata ipocrizie . Macar daca ar tacea , ca pe bulevard nimeni nu il impiedica sa toarne un strat de asfalt din fonduri , in loc de semafoarele „Capalnasiu” mizerabile, care au dus la un consum de carburanti suplimentar serios pe buzunarele soferilor si taximetristilor ! A contat doar buzunarul lui !
Oare când o să-i luăm de curul pantalonilor pe beşinoşii ăştia de generali de la armată ?
Tot tăune ești. Ți s-a explicat acum ceva timp că pantalonii nu au cur ci TUR, dar dacă ai capul mic și mintea-ți stă lejer… nu putem avea pretenții!!!
Se pare ca habar nu ai ce vorbesti. Unde e proasta calitate in aceasta centura, fie ea pe jumatate gata?
Te afli in treaba, preocupat de a denigra pe altii. Rusine.