Sistemul cardului de sănătate nu a funcționat aproape toată săptămâna trecută, iar tratamentele nu au putut fi prescrise. Situația a fost semnalată la adresa redacției noastre de mai mulți asigurați și medici de familie. Conform legislației în vigoare legii, furnizorii de servicii medicale trebuie să verifice dacă pacientul este asigurat, pentru a le putea furniza servicii decontate de Casa de Asigurări de Sănătate. ”Noi, ca medici, nici nu putem oferi servicii medicale fără să înregistrăm pacienții în sistem. Dacă lucrăm offline, cât timp sistemul nu funcționează, și nu se poate înregistra în sistem, nici nu putem fi plătiți pentru serviciile medicale acordate pacienților pe care i-am tratat fără înregistrare”, ne-a declarat iritat un medic de familie. Potrivit acestuia, în cursul săptămânii trecute a fost în teren la pacienți grav bolnavi, cu gripă, viroze și alte afecțiuni, iar cazurile nu au putut înregistrate. Practic, munca medicului a fost una de voluntariat. Situația privind nefuncționalitatea cardului de sănătate a fost confirmată și de medicul Olga Stana, președintele Casei de Asigurări de Sănătate Sălaj, care a precizat că problema a fost remediată. ”Am primit și noi sesizări din partea unor medici de familie și am semnalat problema la Casa Națională. Ni s-a transmis că defecțiunea este una la nivel central și acum sistemul funcționează. Ulterior s-a remediat”, a precizat reprezentantul CAS Sălaj. Medicii de familie sălăjeni spun că astfel de defecţiuni au devenit o normalitate mai ales în perioada când se fac raportările către casele de asigurări, iar sistemul este foarte încărcat. Desele probleme apărute le îngreunează activitatea, consecinţele majore fiind scăderea numărului de pacienţi consultaţi şi validarea parţială a serviciilor.
Cica, avem cei mai buni it din lume, au si scutiri de impozit. Hai sictir !
Si cand merge merge greu,se vede ca nu au investit suficient in servere si retele .