Vă semnalez o situație despre care s-a mai scris în cotidianul dumneavoastră, este vorba despre felul în care sunt parcate sau felul în care staționează mașinile pe strada Ghoerghe Doja sau strada Clujului cum o știu zălăuanii, dar și pe multe alte străzi. În primul rând, două benzi (câte una pe fiecare parte) sunt blocate permanent de mașinile parcate. Prin urmare, din patru benzi sunt utilizabile doar două, câte una pe sens. Pentru ce s-au mai făcut două benzi pe sens? Înțeleg că nu sunt locuri de parcare suficiente însă dacă mergem pe străzile din spatele blocurilor vom vedea locuri de parcare goale. Dar este mai ușor să lași mașina la scară, ca să nu fii nevoit să mergi pe jos 20 de metri. Dar nu aceasta este cel mai grav lucru. Pietonii sunt puși mereu în pericol foarte mare pentru faptul că, mai ales în dreptul trecerilor de pietoni, ei nu se pot asigura la trecere tocmai din cauza imposibilității de a vedea dacă vin mașini de sus sau de jos. Pur și simplu nu se poate vedea acest lucru, iar șoferii la rândul lor nu îi pot vedea pe pietonii care se angajează în traversarea drumului sau îi văd în ultimul moment. Nu de puține ori șoferii au frânat în ultima clipă evitând o tragedie, dar asta și pentru că fiind un drum foarte circulat și de șoferi care nu sunt din Zalău ori din județ, nu știu unde sunt amplasate aceste treceri de pietoni. Se vine cu viteză mare de sus de pe Meseș, iar dacă un pieton sau un grup de copii apar în ultimul moment pe trecerea de pietoni, de după o mașină care obstrucționează intrarea pe trecere și câmpul vizual al șoferului, atunci de acolo și până la o nenorocire nu e decât un pas. La fel se întâmplă așa cum vedeți de exemplu în fotografia pe care am trimis-o la redacție. Zilnic situația este aceeași, de multe ori mașinile vin până la linia albă din dreptul trecerii de pietoni. Polițiștii nu-I văd niciodată, mașina de la locală sau cea de la poliția rutieră trec de multe ori pe acolo și cei care le conduc nici măcar nu se uită pe marginea drumului. Pe partea cealaltă a drumului, situația este la fel, iar acolo de multe ori în dreptul trecerii sunt parcate mașini mari cu marfă care vin la magazinul din zonă și staționează mult, dar mai ales riveranii care parchează fără jenă, deși au curți și spațiu suficient, ei parchează pe marginea drumului. Nu mai amintesc de autobuze ca sunt înșirate pe marginea drumului, făcând traversarea un calvar pentru pietoni, deși există sus, după magazinul Penny, un spațiu special destinat pentru staționare. Aș mai adăuga faptul că aceste treceri, nu doar cele din Brădet ci aproape toate din zonele importante din Zalău, sunt insuficient sau chiar deloc illuminate astfel încât noaptrea riscul producerii de accidente este foarte mare. Poate că este necesară o atenție mai mare, punerea în aplicare a Legii din partea Poliției dar și mai multe investiții pentru iluminat suplimentar mai ales la trecerile de pietoni.
Liviu Dărăban, Zalău
Foarte bun articolul si 100 % adevarat.
DAR CINE SA AUDA SI SA FACA ORDINE, TAT TIMP CAT AUTOBUZELE TRANSURBIS DAU CEL MAI PROST EXEMPLU PARCAND in fata intrarii la PENNY, sau in fata dispeceratului !! ALO Domnu’ Director !!!!! Politia locala ar trebui sa-i notifice initial pe cEI care parcheaza pe banda 1, iar apoi sa-i amendeze pana se plictisesc !
La fel sta situatia si pe strazile din oras, problema este pe cele care au trama stradala pana in 7m.Masinile sunt in strada si nu in curte(garaj).
Alo Primaria ? Ce fac inspectorii ca nu-i vede nimeni pe teren si-i plati(m)ti cu 3-4.000
Impartirea pe sectoare afisata este numai pentru ”linistea” poporului.
principalul vinovat este ADMINISTRATORUL DRUMULUI, adica PRIMARIA ZALAU !!
si cine conduce primaria Zalau? Primarul Ciunt, ajutat de administratorul orasului Fort Calin si cei doi viceprimari BALAJEL si Fekete !!
ei sunt cei care au in putere sa se faca ceva ! dar cum nu exista vointa, CURAJ sa se ia o decizie in aceasta privinta, degraba nu o sa vedem schimbari notabile !
sa ziem ca pe str. gh Doja se fac modernizari si dupa aceea se vor lua masuri !!! PROSTIII !!!!
avem ultimele exemple de mari realizari a primariei Zalau:
– str. CLOSCA – unde au reusit sa receptioneze o lucrare de rasul curcilor ! trotuoarele sunt in valuri de iti rupi gatul pe ele daca nu esti atent !! au amenajat „parcari pe o parte a drumului, sau nu este clar ce au vrut sa faca, caci pana la urma le-a iesti o mare PROSTIE !!! pe partea de susu, nu ai nici trotuoar si nici parcari ! si au mai facut CEVA in fata unora dintre riverani, nu la toti, ci doar la unii, CEVA ce mai mult incurca !!
–
Corect! In loc sa avem din centru pana la iesirea spre Cj un bulevard cu 4 benzi functionale pe toata lungimea (lucru propus ca proiect la un moment dat), se circula doar pe 2 benzi chiar in zona unde soseaua Clujului e cea mai lata, din cauza masinilor parcate pe ambele parti! Situatie asemanatoare si in unele zone de pe 22 Decembrie (Crasnei) si pe Simion Barnutiu!
De asemenea, f. buna observatia si cu iluminatul! Si as plusa, nu doar in zona trecerilor! Strazi importante, ca T. Vladimirescu sau Armoniei sunt f.f. prost iluminate! Si nici chiar sos. Clujului nu sta f. bine la acest capitol, nu doar la treceri.
Benzile respective de circulație au fost și sunt folosite de când lumea ca și parcării.. Unde vreți dragi cetățeni sa va lăsați mașinile? Ca în casa nu le puteți duce..
Hai serios! Doar fiindca asa e dintotdeauna inseamna ca nu se pot gasi solutii normale, nu parcarea pe strada?! Eu imi tin masina in curte, altii de ce nu pot?! Sau la bloc in spate sau intr-un garaj nu se poate?! Sigur, e mai convenabil sa iti tii in garaj muraturile si masina pe bulevard sau pe trotuar! Bleah, cu asa gandire nu ajungem departe!
correct ! toate masinile ar trebui sa dispara de pe trotuoare si carosabil ! garajele toate demolate si amenajate intre blocuri , locuri d parcare cu plata, la ORA !!! cine vrea masina sa plateasca !! la socri la bloc, este unul „Misu camataru” si are 3-4 masini, dar umbla doar cu una dintre ele , celelalte stau dejaba
nu pe trotuoare si nu pe carosabil !! nu ai loc de parcare, o duci la GARA !!
Dar mașinile pe trotuar au ce să caute? Eu trebuie să cobor pe șosea ca să o ocolesc!
ALOoooo Primaria…Politia…NU VEDE NIMENI ….str ANDREI MURESANU…str DECEBAL….str ANDREI SAGUNA….str MAXIM GORKI….str PARCULUI ….str DOBROGEANU GHEREA….Sunt strazi cu case unde au oamenii curti spatioase ….DE CE TREBUIE SA OCUPE UN SENS DE CIRCULATIE ???????
pe toate acele strazi si multe altele, Politia locala NU ARE VOIE SA INTRE !!! Din ordinal conducerii !!! si cine conduce Politia Locala ? PRIMARUL Ciunt, Viceprimarii Balajel si Fazekas, si mai nou administratorul orasului Zalau, d-l FORT CALIN !!! asazisul om de fier, cap de piatra, mana inarmata a lui Ciunt, etc 🙂
cat timp nu se vrea din partea PRIMARIEI ZALAU SA SE FACA CEVA IN ORAS, NU O SA SE FACA NIMIC !!
vedeti cum sunt parcate masinile pe str. 22 decembrie !! dar primarul nu stie de asa ceva ! cum nu stie toata conducerea primariei ! toti au masini de institutie la dispozitie cu sofer daca este cazul !
p.s. tot dam in politia locala, dar nimeni nu isi mai aminteste de politia Romana ! ei ce fac? ati avut curiozitatea sa sunati odata la ei si sa vedeti ce raspuns primesti pentru problemele marunte ale noastre ?!?! daca reclami pe unul ca a parcat ca boul, eti trimis sa suni tot la politia locala, care este legata la mani de primar
p.s.s. de ce primarul refuza sa infinteze serviciul de ridicat masini? de ce nu sunt pornite radarele fixe din oras? cati mai trebuie sa oara in oras pe trecerile de pietoni? poate nu ar strica sa ne rugam ca urmatoarele victim sa fie din conducerea primariei !!!
Ultima poza e graitoare! Niciun sofer nu te vede daca apari din senin pe mijlocul zebrei, de dupa aceasta masina. Zilnic ultima masina e parcata fix in buza trecerii. Daca mai e si noapte ori dimineata, riscurile se dubleaza. dar in rest, ce le mai place sa se laude cu investitii in siguranta cetatenilor, mai fac si sedinte special pt asta cu toate comisiile de siguranta de pe lume. Rezultatele sunt cele din foto, restul… vrajeli ieftine!
Poliția locală nu vede nici ca o bandă de circulatie de pe str.Haşdeu este ocupată de maşini, în timp ce parcarea de pa laterala stadionului este goală. Culmea, ca acest lucru se întâmplă şi în zilele când parcarea nu se plăteşte. Dezordine totală în oraş.
cel mai pertinent comentariu ! daca parcarea este cu plata nimeni nu parcheaza ! atunci sa fie facute toate cu platat !!!
Pe multe stazi trebuie sa mergi pe mijlocul drumului si sa fi atent la masina ce vine din spate.Trotoarele au fost transformate in parcari.Nici vorba de 1m liber pe trotuar cum scrie codul rutier.