Peste 40 de cadre didactice, care navetează zilnic din municipiul Zalău în alte localităţi, respectiv din alte localităţi în Zalău, pentru a-şi desfăşura activitatea didactică urmează să primească bani pentru navetă.
Şi asta graţie unui proiect de hotărâre aflat de ordinea de zi a şedinţei ordinare de Consiliu Local (CL) care urmează să aibă loc în cursul săptămânii viitoare luni-9 noiembrie. Potrivit proiectului de hotărâre “privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic şi didactic auxiliar care solicită cheltuieli pentru deplasarea din localitatea de reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă în localitatea de reşedinţă pentru luna octombrie 2015”, în total este vorba despre 41 de persoane. Suma care urmează să fie decontată este de 5.641 de lei, iar profesorii navetişti urmează să primească sume cuprinse între 38 de lei şi 250 de lei. Cei 41 de profesori se deplasează zilnic, tur-retur de la Zalău, în diferite unităţi de învăţământ din localităţile: Cehu Silvaniei, Crasna, Crişeni, Cristur-Crişeni, Doba, Meseşenii de Jos, Aghireş, Borla, Hereclen, Mirşid, Stîrci, Deja, Şimleu Silvaniei, Sîg, Jibou, Oarţa de Jos, Gîrceiu, Bocşa, Moigrad, Sărmăşag şi Verveghiu.
Conform unei hotărâri de Guvern, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării chetuielilor cu efecturea navetei beneficiarilor din învăţământul preuniversitar de stat, din unităţile de învăţământ special şi din centrele de resurse şi asistenţă educaţională, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde este situată unitatea de învăţământ la care au postul. Sumele destinate navetei se asigură din veniturile proprii ale bugetelor locale şi din sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Chetuielile cu efectuarea navetei se decontează doar atunci când distanţa ce trebuie parcursă zilnic depăşeşte limita teritorială a localităţii în care se găseşte unitatea de învăţământ preuniversitar de stat. Naveta beneficiarilor poate fi realizată cu: autovehicule destinate transportului de persoane deţinute de unităţile de învăţământ, autovehicule destinate transportului deţinute de autorităţile administraţiei publice locale, autobuze, microbuze sau autoturisme proprietate personală.
Astfel, Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ analizează şi verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanţilor şi fundamentează necesarul lunar de finanţare, individual şi pe total unitate de învăţământ. Necesarul de finanţat se transmite de către directorul unităţii de învăţământ sub formă de solicitare primarului. La începutul anului în curs, printr-o hotărâre de CL s-a aprobat suma de 129,00 mii lei pentru chetuieli privind naveta cadrelor didactice pentru anul 2015.