Părinţii care vor să-şi înscrie copii la şcoală, în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2018 – 2019, mai au timp până vineri să completeze cererile, în prima etapă. Potrivit datelor înregistrate în sistemul Ministerului Educaţiei, după prima săptămână de înscriere (8-15 martie), în județul Sălaj au fost completate peste 1.200 de cereri, adică 51 la sută din totalul locurilor disponibile.
În prima etapă, părinţii sau tutorii legali îşi pot înscrie copiii până în data de 26 martie, inclusiv. Cererea-tip poate fi completată atât la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului, cât și online, în interiorul calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale.
Cererile-tip completate online trebuie în mod obligatoriu validate în unitatea de învățământ aleasă pentru înscriere, în prezența părintelui și a cel puțin unuia dintre membrii comisiei, zilnic, între orele 8 – 18. În data de 30 martie, vor fi afişate în unităţile de învăţământ şi pe site-urile acestora, respectiv ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj, lista copiilor înmatriculaţi, informaţii privind numărul locurilor rămase libere şi situația copiilor neînscrişi după prima etapă.
A doua etapă este programată în perioada 12 – 18 aprilie, rezultatele urmând a fi afișate în data de 23 aprilie. Între 24 aprilie și 4 mai, ISJ va soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea etapei a doua.
În anul şcolar 2018-2019, în şcolile din judeţ sunt disponibile 2.345 de locuri în clasa pregătitoare, din care patru locuri (o clasă) în învăţământul special, iar celelalte (120 de clase), în învăţământul de masă. Numărul total al locurilor este cu 191 mai mare decât în anul şcolar anterior.
Din cele 1.206 cereri înregistrate în Sălaj în perioada 8-15 martie, 1.068, adică aproape 89 la sută, vizează copii cu vârsta de 6 ani, împliniți până la data de 31 august 2018, inclusiv, iar 138, copii cu vârsta de 6 ani, împliniți începând cu data de 1 septembrie 2018. Pentru a putea fi înscrişi la şcoală, aceştia din urmă au fost evaluaţi din punct de vedere al dezvoltării psihosomatice.