Nici nu a început bine școala că deja au apărut pe grupurile de socializare discuțiile legate de volumul temelor pe care elevii zălăuani și sălăjeni, din clasele I – IV, le primesc pentru acasă. Pe de o parte, dascălii dau astfel de teme pentru ca părinții să vadă că ei se implică, iar pe de altă parte părinții se plâng că trebuie să petreacă tot mai mult timp cu cei mici pentru a rezolva aceste teme. Desigur că la mijloc se află cei mici, care de multe ori nu înțeleg dacă e bine sau nu că primesc aceste teme pentru acasă. Este important să precizăm că, în acest moment, se află în vigoare Ordinul nr. 5893 din 28.11.2016, care face referire directă la temele pentru acasă în învățământul preuniversitar. Așa aflăm că temele pentru învățământul primar trebuie să îndeplinească câteva condiții esențiale: rezolvarea acestora să nu depășească 60 de minute, cei mici să poată rezolva singuri aceste teme, fără sprijinul unui adult, exercițiile să aibă legătură cu viața cotidiană, având o parte comună de formare și una pentru dezvoltare. Ne-am dorit să aflăm cum stau lucrurile de fapt în școlile din Zalău dar și din județ și să știm dacă această dispută la clasele I – IV (cadru didactic – părinte legată de temele pentru acasă) există. Desigur, confirmarea a venit din partea inspectorului școlar pentru învățământul primar din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Sălaj (ISJ Sălaj), Zamfira Cristina Câmpean. Aceasta ne-a precizat că, încă din anul 2018 de când lucrează în cadrul ISJ Sălaj, insistă în cadrul întâlnirilor cu dascălii ca temele pentru acasă în rândul elevilor să țină cont de cerințele menționate în ordinul amintit. În accepțiunea sa, „mulți părinți s-au obișnuit să catalogheze cât de bun este un dascăl după cantitatea sau volumul temelor date pentru acasă. Nu cantitatea trebuie să fie criteriul și rolul acestor teme. O temă de casă care nu se verifică în ziua următoare nu are niciun sens. Mai mult, cantitatea îl poate face pe elev să nu-și rezolve cu plăcere exercițiile primite și să nu mai studieze cu drag. Prin urmare, temele trebuie să consolideze ceea ce s-a învățat în acea zi la clasă, iar copiii să asimileze și să aprofundeze toate cunoștințele și informațiile primite”. Totodată, Zamfira Cristina Câmpean este de părere că tocmai în acest punct se pierde controlul cu privire la temele de casă. Din păcate, tot mai mulți părinți nu mai petrec timp calitativ cu copii lor după ce vin de la muncă, nu îi mai verifică și lasă totul pe umerii dascălilor. Prin urmare, doar mersul la școală, fără aportul familiei nu mai este o garanție pentru succesul copiilor în anii ce vin. Din această perspectivă, inspectorul școlar pentru învățământul primar este de părere că „pentru anumite rezultate negative ale copilului tindem, de foarte multe ori, să aruncăm vina pe școală în proporție de peste 50%. Eu cred că timpul pe care copilul îl petrece la școală trebuie îmbinat cu atenția părinților și a familiei. Eu asta încerc de fiecare dată să și explic atunci când am ocazia. Tragem un semnal de alarmă cu privire la faptul că familia și școala nu se află într-o competiție, nu comparăm care știe și poate mai mult și mai bine. Nu, e total greșit. La nivel de județ, este nevoie de un parteneriat școală – familie. Școala nu poate rezolva totul, nu poate face totul. Și da, mai multe teme pentru elevi nu reprezintă o garanție a succesului pe termen mediu și lung, atâta timp cât temele nu fixează elementele și informațiile din actul de predare la clasă”. Altfel spus, cantitatea nu este cheia, temele de casă sunt esențiale, dar mai mult decât atât este important ca cei mici să descopere mecanismul prin care să învețe, să aibă un stil de învățare și prin care să poată studia independent, fără a mai fi necesară prezența unui adult în preajmă pentru orice temă oricât de mică. Cum ar fi să se predea acest lucru în școli?
[…] Nici nu a început bine școala că deja au apărut pe grupurile de socializare discuțiile legate de volumul temelor pe care elevii zălăuani și sălăjeni, din clasele I – IV, le primesc pentru acasă. Pe de o parte, dascălii dau astfel de teme pentru ca părinții să vadă că ei se implică, iar pe de altă parte părinții se plâng că trebuie să petreacă tot mai mult timp cu cei mici pentru a rezolva aceste teme. Desigur că la mijloc se află cei mici, care de multe ori nu înțeleg… Citeste mai mult […]
[…] CITESTE MAI MULTE DESPRE ACEASTA STIRE […]