Prof. Daniela Şandru, coordonator revistă
prof. Zamfira Câmpean, consilier educativ
Revista „HYPERION” reprezintă o tradiţie în Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Zalău, fiind o publicaţie de tip magazin, care a devenit o carte de vizită a şcolii noastre. Numărul 9 al revistei a fost publicat într-un moment aniversar, un moment de sărbătoare pentru şcoala noastră, respectiv data la care s-au împlinit 20 de ani de când şcoala poartă numele marelui poet Mihai Eminescu.
În acest sens, ne-am unit forţele, de la mic la mare, elevi şi cadre didactice, pentru a realiza această publicaţie într-un format nou şi cu un conţinut mai vast. Revista este structurată pe cinci coordonate: Editorial, Caleidoscop junior, Tezaur sălăjean, Din preocupările dascălilor şi Împreună elevi şi profesori.
În paginile acesteia, la rubrica EDITORIAL sunt prezentate informaţii legate de şcoală, dar şi proiectele de viitor prezentate de către conducerea şcolii. Nu lipsesc nici articolele care exprimă emoțiile celor care au avut onoarea de a fi elevi ai şcolii noastre, iar acum sunt adevăraţi dascăli. Au aşternut pe hârtie emoţiile, trăirile şi bucuria de a fi, rând pe rând, mai întâi elevi ai şcolii, apoi dascăli, iar acum părinţi ai unor elevi ai şcolii.
Sub denumirea CALEIDOSCOP JUNIOR, elevii şcolii noastre au realizat un mănunchi de creaţii plastice, creaţii literare în versuri şi în proză, împărtăşind cu bucurie statutul de mici scriitori, fără a fi lipsiţi de minunatul privilegiu de a-şi exprima impresiile în urma lecturii.
Cartea de vizită a acestui lăcaş al educaţiei sunt chiar ei, luceferi ai şcolii, olimpicii care au reprezentat şcoala cu cinste atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional, prin multele premii obţinute la diferite olimpiade şi concursuri şcolare.
Identitatea culturală a acestei instituţii se defineşte prin multiculturalitate, deoarece reuneşte elevi şi profesori de la secţiile: română, maghiară şi germană, anumite crâmpeie din activităţile acestora fiind redate în paginile revistei în limbile menţionate anterior.
Un element de modernitate al şcolii este şi predarea limbilor engleză, franceză şi germană, ca limbi moderne. Datorită acestui fapt, în această publicaţie se regăsesc editoriale scrise în aceste limbi.
Deşi adoptăm o perspectivă holistică, europeană, asupra educaţiei, suntem tributari, în sensul bun al cuvântului, zestrei culturale a meleagurilor noastre, cu rezonanţe istorice deosebite datorită renumitului Castru Roman Porolissum, aşezat în imediata vecinătate a urbei noastre. Însemnătatea acestuia, dar şi obiceiurile meleagurilor noastre legate de sărbătoarea Crăciunului, sunt conturate în câteva articole.
Statutul de dascăl se clădeşte pe sine continuu, fiind o perpetuă devenire. Această muncă de sisif se reflectă în PREOCUPĂRILE continue ale DASCĂLILOR pentru a fi mai buni, mai creativi, mai harnici, mai relevanţi prin activităţile şcolare şi extraşcolare, îmbinând utilul cu plăcutul. Din aceste preocupări s-au conturat frumoase echipe de lucru profesori-elevi, proiecte de parteneriat între colective de elevi din şcoala noastră, precum şi parteneriate cu alte instituţii de învăţământ din judeţ şi din ţară.
Grija noastră pentru valorile inestimabile ale acestor locuri, dar şi preocuparea pentru o viaţă armonioasă într-o lume nepoluată s-au conturat în proiectul „ECOPROVOCAREA”- un proiect de anvergură, antrenând elevi şi profesori din două şcoli gimnaziale din judeţul Călăraşi şi două şcoli gimnaziale din judeţul Sălaj (Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” şi Şcoala Gimnazială “Simion Bărnuţiu”). Cei treisprezece eco-ambasadori au menirea de a ne ajuta să fim mai buni în lupta pentru protejarea mediului.
Prin aceste articole cu o tematică variată, se urmăreşte promovarea valorilor culturale, descoperirea tinerelor talente, stimularea creativităţii elevilor din şcoala noastră.
Dorim să nu ne oprim aici, să avem mai mult elan şi mai multă încredere în noi înşine şi în talentul nostru de „mici” sau „mari” jurnalişti. Ne propunem ca revista „Hyperion” să fie vocea prin care să putem exprima trăirile şi preocupările noastre interesante legate de viaţa şcolii, aspirând spre statutul de jurnalişti de renume.