Sase scoli salajene, unitati pilot pentru evaluarea elevilor la final de an scolar

Sase scoli salajene, unitati pilot pentru evaluarea elevilor la final de an scolar Sase unitati de invatamant din judetul Salaj au fost incluse in lista unitatilor scolare din toata tara in care vor avea loc evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Testarile se vor derula in perioada 9-23 mai, metodologiile de organizare a evaluarii competentelor fundamentale fiind publicate, vineri, pe site-ul Ministerului Educatiei.

Evaluarile vor avea loc prin administrari pilot, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, respectiv 86 de scoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a si 86 de scoli pentru clasa a VI-a. La nivelul judetului Salaj, au fost stabilite urmatoarele unitati in care vor avea loc evaluarile-pilot la final de an: Grupul Scolar Liviu Rebreanu Hida (cu predare in limba romana) si Scoala Gimnaziala Gyulaffy Lasylo Cehu Silvaniei (cu predare in limba maghiara) – pentru clasa a II-a; Scoala Gimnaziala Lucian Blaga Jibou si Scoala Gimnaziala din Ip (cu predare in limba romana) – pentru clasa a IV-a; Scoala Gimnaziala din Borla (cu predare in limba maghiara) si Scoala Gimnaziala Corneliu Coposu Zalau (cu predare in limba romana) – pentru clasa a VI-a.

Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incat fiecare tip de evaluare sa fie administrat in unitati de invatamant distincte, a precizat Ministerul Educatiei intr-un comunicat de presa. Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente sunt elaborate de catre CNEE.

La clasa a II-a, acestea contin doua sectiuni, care vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor si, respectiv, competente de matematica. Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor sau tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba romana, limba materna – pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale si matematica. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale si sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar.

La clasa a VI-a, evaluarea vizeaza optimizarea invatarii, elaborarea planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte.

Leave a Comment