O noutate cu privire la concursul pentru ocuparea posturilor de directori generali şi adjuncţi, atât în Sălaj, cât şi în celelalte județe, este criteriul de vârstă. Astfel, în vederea respectării principiului egalităţii de tratament pentru toţi salariaţii, prevăzut de Codul Muncii, Ministerul Educaţiei anunţă că se pot înscrie pentru susţinerea concursului inclusiv cadrele didactice care, în anul şcolar 2016-2017, au obţinut acordul pentru menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta standard de pensionare. Tot zilele acestea, Ministerul Educaţiei Naţionale vine în sprijinul participanţilor la concursul de ocupare a funcţiilor de director şi director adjunct din şcoli şi publică modele de itemi pentru proba scrisă a acestui concurs. Itemii au fost concepuţi de specialişti în ştiinţele educaţiei şi psihologi şi vizează evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competenţelor manageriale.
Dosarele se depun în formar electronic, până în 2 octombrie, şi, potrivit calendarului aprobat de Ministerului Educaţiei, proba scrisă va avea loc în 12 octombrie, pentru ca interviul şi evaluarea CV-ului să se desfăşoare în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie, iar afişarea rezultatelor concursului este programată pentru data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21-23 noiembrie.
Reamintim că pentru fiecare probă de concurs din cele trei, punctajul maxim este de 50 de puncte şi că punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Sunt declaraţi „admişi“ candidaţii care au realizat un punctaj de cel puţin 35 de puncte pentru fiecare probă, respectiv un punctaj total de cel puţin 105 puncte, rezultat din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs. Este declarat „promovat“ la concurs, candidatul „admis“ care a obţinut cel mai mare punctaj total.
„Itemii au fost concepuţi de specialişti în ştiinţele educaţiei şi psihologi şi vizează evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competenţelor manageriale”
Ar fi interesant pt toti cititorii daca ati reusi sa publicati cativa itemii conceputi de acesti asa zisi specialisiti. Va veti cruci. Nu au nici o legatura cu procesul educational sau cu legislatia in vigoare..
E greu să mai înveți când ești director, așa-i?
Abramurica s-a dat cu curul de pământ degeaba, a falsificat procesul verbal degeaba, concursul se ţine. Începe depolitizarea învăţământului, numai tehnocraţii puteau face aşa ceva !
daca-i la pensie lasa-l sa se odihneasca ca i-a fost destul si lasati-i pe tineri sa intre in sistem ca sant atatia fara loc de munca din cauza bosorogilor pe care-i mai tineti acolo ca nici nu vad nici nu aud.
prin asta nu-i incurajati de loc pe tineri sa mearga la facultatea de profesor daca nu-i angajaza nimeni ca nu au loc de pensionari,care dau mita numai sa fie mentinuti in sistem.