Precizare

Cu referire la articolul „ALFABETIZAREA EMOŢIONALĂ LA PREŞCOLARI”, publicat în data de 21 ianuarie 2014, nr.11, în MAGAZIN SĂLĂJEAN, pag.4, precizăm că din omisiune, neintenţionat, nu am precizat materialele folosite ca suport informaţional în redactarea articolului menţionat.
Materialele care ne-au furnizat informaţii în redactarea articolului menţionat, au fost:
GOLEMAN, D. – ”Inteligenţa emoţională”, Editura Curtea Veche, Bucureşti 2007.
BREBEN, S. – ”Jocuri pentru dezvoltarea inteligenţei emoţionale la vârsta preşcolară şi şcolară mică”, Editura Reprograph, Craiova, 2010.
IONIŢĂ, CARMEN – ”Alfabetizarea emoţională prin joc la vârsta preşcolară” (pag. 38, 40, 41); Revista Învăţământului Preşcolar, Nr. 1-2, anul 2012, Editura Învăţământului Preşcolar, Editura Arlequin.
Precizăm că am omis neintenţionat punerea sub formă de citat a unor idei: ”Ca dascăli, avem datoria de a ne implica activ în dezvoltarea emoţională a copiilor noştri, de a crea şi a implementa ocazii diversificate de explorare şi exersare a competenţei emoţionale.”
RESURSE WEB:
IONIŢĂ, CARMEN – ”Alfabetizarea emoţională prin jocul modern, soluţia didactică eficientă în abordarea preşcolarilor de azi şi de mâine”, disponibil la: www.concursurilecomper.ro/rip/februarie_2012.pdf; Revista Învăţământului Preuniversitar.
„Lucrând de-a lungul anilor cu mai multe generaţii de copii, am observat diferenţe clare – de la o generaţie la alta – în ceea ce priveşte echipamentul emoţional”, „Soluţia de rezervă o reprezintă apelul la o educaţie emoţională adecvată”, „realizată prin joc şi învăţare, conţinând activităţi specifice, care să stimuleze abilităţi emoţionale, care le vor folosi toată viaţa”.
CHERCHEIANU, IOANA: ”Alfabetizarea emoţională la copii”, disponibil la: procarie.ro/parinţi/articole/ alfabetizarea _emoţională_la_copii.html
„Cercetătorii arată că echilibrul emoţional de la vârsta adultă îşi are originea în copilărie, care este o perioadă de achiziţii fundamentale din punct de vedere cognitiv, emoţional şi social. Un adult incapabil să trateze adecvat propriile emoţii cu siguranţă a fost un copil care nu ştia să facă faţă stărilor afective.”
Subliniem că meritul deplin în munca de cercetare în domeniul psihologiei a alfabetizării emoţionale îi revine cu desăvârşire d-nei psiholog Ioniţă Carmen, neintenţionând a ne asuma nici un merit în acest sens, neurmărind avantaje de nici un fel. Informaţiile apărute în publicaţiile d-nei psiholog Ioniţă Carmen denotă o muncă asiduă, de înalt profesionalism, care constituie un ghid pentru cadrele didactice.
Pentru evitarea situaţiilor neplăcute în viitor, trebuie precizat suportul informaţional, folosindu-se citatele, evidenţiindu-se în mod absolut necesar autorii lucrărilor în cazul în care articolele nu aparţin în întregime celor care le publică.
Educatoare Eva Stâncel –
Grădiniţa “Dumbrava Minunată” Zalău
Profesor înv. preşc. Ioana Coste –
Grădiniţa PP nr. 2 Şimleu Silvaniei

One Thought to “Precizare”

  1. Prima precizare

    trebuia facuta in legatura cu titlul, unde „Alfatizarea” trebuia inlocuita cu „Alfabetizarea”,,,

Leave a Comment