Peste 3.500 de copii şi elevi din județul Sălaj au fost examinați de profesorii logopezi, în primul semestru al acestui an școlar. Din totalul acestora, 1.383, din care 413 preșcolari și 556 școlari, au fost identificați cu tulburări de limbaj și de comunicare. ”Au fost incluși în procesul de terapie logopedică 849 copii, 370 preșcolari și 479 școlari. Astfel, în urma intervenției logopedice specifice, un număr de 135 copii/elevi au fost corectați și 714 copii/elevi au înregistrat ameliorări ale tulburărilor de limbaj”, se precizează în raportul de activitate în semestrul I al anului școlar 2018-2019, prezentat în cursul acestei săptămâni de reprezentanții Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Sălaj. Din cei 849 de copii incluși în activitățile de terapie logopedică, 107 sunt copii cu C.E.S (beneficiază de certificat de orientare școlară și profesională). Totodată, prin intermediul ședințelor/lectoratelor cu părinții și a activităților de consiliere logopedică individuală, au beneficiat indirect de consiliere un număr de 550 părinți ai copiilor cu tulburări de limbaj. De asemenea, 394 cadre didactice au beneficiat de consiliere pe teme de logopedie, prin intemediul comisiilor metodice, a lectoratelor și a consilierilor individuale și colective. Potrivit sursei citate, în ceea ce privește cazuistica, cel mai des întâlnite tulburări de limbaj și de comunicare depistate și incluse în procesul de terapie logopedică, au fost tulburările de pronunţie/articulare – 658 cazuri; tulburările de ritm şi fluenţa a vorbirii – şapte cazuri; tulburări ale limbajului scris/citit – 103 cazuri; tulburările de dezvoltare a limbajului – 36 cazuri; tulburări de dezvoltare a limbajului asociate cu sindrom Down, autism – 30 cazuri; alte tulburări: hipoacuzie – 3, mutism electiv -5, afazie precoce -1, hipotonia aparatului fonoarticulator -1.