Încep emoţiile pentru elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Peste 7.200 de elevi sălăjeni vor susţine în perioada 28 mai – 6 iunie evaluarea naţională. Primii testaţi vor fi elevii de clasa a IV-a, urmaţi de cei de clasa a II-a şi apoi cei de clasa a VI-a. Este vorba de circa 2.381 de şcolari de clasa a IV-a, 2.386 din clasa a II-a şi aproximativ 2.440 de elevi de clasa a VI-a, potrivit informaţiilor primite de la Marcel Lucaciu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj. „Toate probele se vor desfăşura în sălile de clasă în care învaţă elevii, începând cu ora 10”, a subliniat reprezentantul ISJ Sălaj.
Astfel, prima probă, cea la Limba română, va avea loc miercuri, urmată de cea la Matematică, în 29 mai, iar în 30 mai, la Limba maternă. Elevii care termină clasa a VI-a vor fi evaluaţi la Limbă şi comunicare, în 5 iunie, şi la Matematică şi Ştiinţe ale naturii, în 6 iunie, iar cei din clasa a II-a, între 2 şi 4 iunie. Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.
Testele urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar. Competenţele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei, respectiv competenţe de scris- citit, folosirea corectă a limbii române şi a limbii materne, competenţe de comunicare în limba română şi limba maternă, competenţe în domeniul matematicii şi al ştiinţelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi având un nivel mediu de dificultate.
Elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu vor fi consemnate în catalogul clasei. De asemenea, rezultatele individuale nu se vor afişa sau comunica public. Potrivit reprezentanţilor ISJ Sălaj, acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor ori reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.