Liceul Pedagogic ”Gheorghe Șincai” vine în sprijinul elevilor de gimnaziu care vor să studieze limba engleză, în regim intensiv. Astfel, începând cu anul școlar 2021-2022 unitatea de învățâmânt va școlariza nivelul gimnazial și îi așteaptă pe elevii de clasa a V-a, să se alăture elevilor de liceu care studiază la această specializare.
“Este o oportunitate unică la nivelul județului Sălaj, iar tradiția pe care liceul nostru o are în studiul intensiv al limbii engleze a reprezentat unul dintre argumentele care au stat la baza acestei propuneri pentru oferta educațională. Am intuit nevoia elevilor de gimnaziu de a studia Limba engleză, în regim intensiv Clasele noastre de nivel liceal, cu această specializare, au elevi foarte buni care obțin an de an rezultate de excepție. Astfel, putem asigura continuitatea studiului intensiv al limbii engleze, începând cu clasa a V-a până în clasa a XII a. Oferim elevilor de gimnaziu șansa de a aprofunda studiul limbii engleze, fără să ignorăm importanța pregătirii pentru Evaluarea națională, de la sfârșitul clasei a VIII-a. Și, foarte important, Liceul Pedagogic <<Gheorghe Șincai>> este centru de examinare Cambridge la care pot participa și elevii din clasele V-VIII. De asemenea, elevii din această clasă vor studia și Limba germană, ca cea de-a doua limbă modernă” a precizat directorul Liceului Pedagogic ”Gheorghe Șincai”, profesorul Laura Crișan. Potrivit sursei citate, este vorba despre o clasă cu 25 de locuri – specializarea engleză intensiv. Elevii interesați vor susține un test de competență lingvistică, iar profesorii de Limba engleză vor realiza gratuit cursuri de pregătire (cu elevii claselor a IV-a). Înscrierea candidaților se va face în perioada 7-11 iunie, iar în perioada 14-25 iunie va urma o perioadă de pregătire în vederea familiarizării cu tipurile de subiecte incluse în testul de competență lingvistică. De asemenea, în perioada 6-8 iulie se va desfășura testul de competență lingvistică, proba orală – etapa I, care va consta în: lecturarea cu voce tare a unui text în limba engleză și formularea de răspunsuri la două – trei întrebări; apoi etapa a II-a care va consta în realizarea unui dialog interactiv (elev – elev), pe o temă dată și proba scrisă – redactarea unui text de 50 – 75 cuvinte pe o temă dată.