In vederea imbunatatirii activitatii in cadrul unitatilor scolare, in judetul Salaj au loc mai multe inspectii de tip RODIS – privind Regulamentul de Organizare si Desfasurare a Inspectiei Scolare. Astfel, in perioada 23 martie – 3 aprilie, inspectorii scolari vor intocmi rapoarte cu privire la calitatea ofertei educationale si a performantelor atinse de elevii Grupului Scolar Octavian Goga din Jibou. In cadrul acestor activitati se vor analiza aspecte precum: modul in care scoala sprijina si incurajeaza dezvoltarea personala a elevilor, calitatea personalului didactic si relatiile cu parintii si comunitatea locala. De altfel, la trei gradinite din judet vor avea loc inspectii tematice pentru alternativa Step-by-Step. Este vorba de Gradinita Nr. 1 Zalau, Nr. 2 Simleu Silvaniei si Gradinita cu Program Normal Crasna.
Totodata, in aceasta perioada, Institutul de Stiinte ale Educatiei, cu sprijinul Reprezentantei UNICEF Romania, realizeaza o cercetare privind Situatia copiilor cu cerinte educative speciale inclusi in invatamantul de masa.
Aceasta cercetare urmareste evaluarea efectelor masurii de integrare a copiilor cu Cerinte Educative Speciale (CES) in invatamantul de masa si elaborarea unor recomandari si propuneri ameliorative de sustinere a acestei masuri. Vor fi alocate o serie de instrumente de cercetare, adresate diverselor categorii de actori scolari: factori de decizie in momentul educatiei de la nivel central, inspectorii scolari responsabili cu integrarea copiilor cu CES, profesori si elevi din scolile care au implementat astfel de masuri de integrare, dar si reprezentanti ai ONG-urilor cu activitate in domeniul educatiei incluzive, ne-a declarat Dorina Ciutre.
In cadrul acestei initiative vor avea loc mai multe actiuni, printre care si accesul operatorilor in teren in scolile curpinse in esantionul national si acordul de a intervieva persoane cheie responsabile in domeniul integrarii copiilor cu CES.