Elevul de clasa a IV-a, de la Liceul Tehnologic Gîlgău, care susţine că a fost lovit de învăţător în timpul unei ore, va fi cuprins într-un program de consiliere psihologică, iar cadrul didactic s-ar putea alege cu o sancţiune. Modul cum va „plăti” pentru gestul său urmează să fie stabilit de către comisia de disciplină a unităţii de învăţământ.”Învăţătorul este în prezent internat în spital, iar până la revenirea acestuia la şcoală, este înlocuit de o învăţătoare pensionară. Imediat după incident, dascălul, care este aproape de vârsta pensionării, s-a internat, astfel încât până în prezent nu am primit şi punctul său de vedere privind cele întâmplate. Urmează să fie audiat şi de comisia de disciplină a unităţii de învăţământ, care, de altfel, va fi şi cea care va stabili dacă va fi sau nu sancţionat. Însă, cel mai probabil, se va alege cu o sancţiune, întrucât, orice ar fi făcut copilul, dascălul nu avea voie să-l lovească”, a explicat Maria Pop, inspector şcolar general al judeţului Sălaj.
În ceea ce îl priveşte pe băiat, în urma anchetei efectuate de către reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj, s-a constatat că, într-adevăr, elevul cu pricina are un comportament ieşit din comun, iar singura variantă este cea a includerii acestuia într-un program de consiliere. „Luni, 13 octombrie, o echipă a Inspectoratului s-a deplasat la Liceul Tehnologic din Gîlgău pentru a vorbi cu cei implicaţi în acest incident. În urma discuţiilor avute atât cu dascălii cât şi cu elevi, colegi ai băiatului, a reieşit că acesta are un comportament ieşit din comun. Şi nu doar cadrele didactice s-au plâns de acesta, ci şi colegii săi sunt îngroziţi de comportamentul său. Am înţeles că a fost chemat de către consilierul şcolar al unităţii, însă nu s-a prezentat. Am luat legătură cu reprezentanţii Centrului Judeţean de Resurse de Asistenţă Educaţională Sălaj pentru includerea elevului într-un program de consiliere. Copilul trebuie ajutat, căci este păcat. Este mic încă şi poate fi îndreptat”, a mai spus oficialul ISJ Sălaj.
„Corecţia”, aplicată cu liniarul
Reamintim că, în urmă cu o săptămână, mama unui elev de clasa a patra, din cadrul Liceului Tehnologic Gîlgău, îl acuza pe învăţătorul acestuia că i-ar fi lovit copilul în timpul unei ore. Incidentul, potrivit reprezentanţilor ISJ Sălaj, s-a petrecut miercuri, 8 octombrie, în cursul unei ore de matematică. “Incidentul s-a petrecut în timpul orei de matematică şi ne-a fost adus la cunoştinţă de către directorul unităţii liceale. Din spusele acestuia, băiatul s-ar fi plimbat prin clasă, printre bănci, deranjându-şi colegii, după care, la un moment dat, a şters tot ce era scris pe tablă. Învăţătorul l-a lovit, într-adevăr, cu un liniar, însă nu ştim încă cât de gravă a fost lovitura. Băiatul avea o vânătaie pe frunte, însă celelalte cadre didactice susţin că o avea de câteva zile”, declara la aceea vreme inspectorul şcolar general al judeţului Sălaj.
Conform celor spuse de oficialul ISJ Sălaj, copilul, transferat în acest an şcolar de la Şcoala din Glod, era cunoscut cu unele probleme de comportament. “Fosta lui învăţătoare a spus că, deseori, deranja orele sau îşi îmbrâncea colegii. Am înţeles de la medicul de familie din localitate că ar avea şi ceva deficienţe fizice din cauza unui tratament administrat incorect cu mai mulţi ani în urmă, însă mai multe nu cunosc deocamdată. Din câte mi s-au spus, mama ar fi recunoscut că fiul ei ar avea unele probleme şi că îl va duce la control la Cluj”, a mai spus inspectorul şcolar general.
Iată „rezolvarea” din învăţământul românesc.
Un elev retardat este consiliat, adică fix-pix.Vinovatul principal este directorul care nu trebuia să înscrie în şcoală elevi destinaţi şcolilor speciale, că cele de corecţie s-au desfiinţat. Aceasta este „reforma” din învăţământul românesc, s-au desfiinţat şcolile de corecţie iar elevii retardaţi sunt înscrişi în clase normale, profesorii nu primesc însă spor, ba, mai mult, riscă sancţiuni !