Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2014 – 2015, precum şi calendarul de administrare a acestora. Astfel, testele vor avea loc în perioada 18 mai – 3 iunie. Primii care vor fi examinaţi vor fi elevii de clasa a II-a. Potrivit calendarului, în 18 mai este programată proba scrisă la Limba română, în 19 mai – proba de citire la Limba română şi de scriere şi citire la Limba română pentru minorităţile naţionale, în 20 mai – matematică, în 21 mai – scris Limba maternă, iar în 22 mai – citit Limba maternă.
Evaluarea competenţelor fundamentale la clasa a IV-a la finalul clasei a IV-a este programată în intervalul 26 – 28 mai, astfel: 26 mai – Limba română, 27 mai – matematică, 28 mai – Limba maternă. Testările pentru clasa a VI-a vor începe în 2 iunie cu proba la Limbă şi comunicare şi se încheie în 3 iunie cu proba la Matematică şi Ştiinţe ale naturii.
Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de test – învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.
Sălile în care se susţin testele sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a IV-a şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a VI-a.
Rezultatele obţinute nu se consemnează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor
individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate
Selectam dezvoltatori de proiect. Oferim curs gratuit de instruire de la zero. Oferim seriozitate cerem seriozitate. Detalii dupa ce trimiteti textul ” Info ” la adresa de email : ionila.ionela@gmail.com