Introducerea clasei pregătitoare, pentru prima dată în acest an şcolar, continuă să ridice semne de întrebare pentru autorităţile centrale din învăţământ. Nenumăratele nemulţumiri iscate în rândul părinţilor privind implementarea acestei clase la învăţământul primar au împins reprezentanţii ministeriali spre realizarea unui studiu care să scoată la iveală eventualele disfuncţionalităţi ale clasei pregătitoare şi măsurile de remediere.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj, Marcel Lucaciu, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că acest studiu vizează inspectorii pentru învăţământul primar, directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, precum şi cadrele didactice care predau la clasa pregătitoare. „Acest studiu privind implementarea clasei pregătitoare în anul şcolar actual este realizat de către Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, la solicitarea Ministerului Educaţiei Naţionale. Pentru o cât mai bună acoperire a problematicii pe care o implică o asemenea cercetare, inspectoratele şcolare au solicitat, la rândul lor, completarea chestionarelor destinate realizării acestui studiu de către următoarele persoane din grupul ţintă: inspectorii pentru învăţământul primar, directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, precum şi cadrele didactice care predau la clasa pregătitoare”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Potrivit sursei citate, directorii şi cadrele didactice au trebuit să răspundă unor serii de întrebări legate de problemele întâmpinate o dată cu introducerea clasei pregătitoare. Chestionarele au fost completate în format electronic şi transmise în data de 14 ianuarie la centru.
Ministerul Educaţiei nu ia în calcul schimbarea legii, iar conceptul de clasă pregătitoare va rămâne şi în anul şcolar următor.