Mii de copii din judeţ învaţă în şcoli ce nu au aviz de la pompieri. Sub 30 la sută din totalul unităţilor de învăţământ din Sălaj deţin avize de securitate la incendiu.
Ministerul Educaţiei a dat termen o săptămână directorilor instituţiilor de învăţământ să actualizeze baza de date privind numărul şcolilor care nu au aviz de la pompieri.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj susţin că în această perioadă se lucrează la centralizarea datelor privind unităţile de învăţământ din judeţ care se găsesc în această situaţie. „O parte din date au fost centralizate, au fost efectuate verificări şi de către reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, însă controalele vor continua şi în următoarele zile. Având în vedere că suntem în prag de sezon rece, trebuie verificat şi dacă există personal autorizat pentru instalaţiile de încălzire. De asemenea, urmează să avem o întâlnire la Prefectură, în cadrul căreia se va hotărî, în urma datelor pe care le centralizăm în prezent, ce măsuri se impun şi ce fel de controale vor mai avea loc şi, totodată, dacă acestea se vor face de către echipe mixte”, a precizat Maria Pop, inspector şcolar general al judeţului Sălaj.
Din datele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Sălaj, din cele aproape 400 de instituţii de învăţământ, doar 114 au avizul necesar, adică sub 30 la sută. „Controale sunt efectuate periodic, pe parcusul anului, în unităţile şcolare”, au menţionat reprezentanţii instituţiei. Potrivit acestora, avizele de securitate la incendiu se emit la cererea beneficiarului în baza Legii 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor HGR nr.1739/2006 privind aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării/autorizării privind securitatea la incendiu, modificată şi completată cu HGR 19/2014 cu modificările şi completările ulterioare. Avizul de securitate la incendiu se solicită atunci când se realizează construcţii noi, modernizări sau schimbări de destinaţie la cele existente.