Consiliul Judeţean (CJ) Sălaj a demarat în luna iulie a anului în curs procedurile de licitaţii deschise privind încheierea contractelor de furnizare a produselor de panificaţie şi a celor lactate astfel încât Programul „Laptele şi cornul” să fie derulat fără probleme în unităţile de învăţământ din judeţ. Peste 26.000 de preşcolari, elevi ai claselor I-VIII, dar şi cei din clasa pregătitoare vor primi în anul şcolar 2013-2014, zilnic şi gratuit produse lactate şi de panificaţie.
Potrivit informaţiilor furnizate de biroul de presă al CJ Sălaj, data demarării procedurilor a fost condiţionată de comunicarea de către Inspectoratul Şcolar Judeţean a numărului de elevi beneficiari.Termenul de deschidere a ofertelor a fost stabilit pentru 16 septembrie, în cazul produselor de panificaţie şi 23 septembrie, pentru produsele lactate. Valoarea estimată a contractelor este de 1.335.818,88 lei, fără TVA, pentru produsele de panificaţie, respectiv 2.994.076, 80 lei, fără TVA, pentru produsele lactate.
„Pentru ca toţi cei 26.172 de elevi şi preşcolari din Sălaj să beneficieze de produsele lactate şi de panificaţie din prima zi de şcoală, Consiliul Judeţean Sălaj va proceda, conform reglementărilor legale în vigoare, la negociere fără publicarea unui anunţ de participare pentru încheierea pe perioadă determinată, până la finalizarea licitaţiilor publice aflate în derulare, a unor contracte de furnizare a produselor de panificaţie şi a celor lactate”, a precizat reprezentantul biroului de presă al CJ Sălaj.
“Cornul şi laptele” se adresează elevilor din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi copiilor preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de patru ore. În anul şcolar 2012-2013, la nivelul judeţului Sălaj au existat 26.473 de beneficiari, care au primit zilnic şi gratuit aceste produse.
Consiliul Judeţean Sălaj a avut încheiate contracte de furnizare a produselor de panificaţie şi a celor lactate cu SC Ziad Tiara SRL Arad (în zona 1, Zalău, Hereclean, Crişeni, Mirşid, zona 2 – Sărmăşag, Bocşa, Şamşud, Bobota, Chieşd, Carastelec, Măierişte, zona 3 – Şimleu Silvaniei, Nuşfalău, Marca, Ip, Camăr, Plopiş, Sâg, Boghiş, Halmăşd şi Valcău de Jos şi zona 4, cu comunele Crasna, Pericei, Vârşolţ, Meseşenii de Jos, Horoatu Crasnei, Bănişor, Cizer, zona 5 – Sânmihaiu Almaşului, Treznea, Buciumi, Românaşi, Agrij, Hida, Dragu, Zimbor, Cuzăplac, Almaş, Fildu de Jos), SC Farkas Trans SRL Turda (zona 6 – Cehu Silvaniei, Sălăţig, Benesat, Dobrin şi zona 7 – Jibou, Someş Odorhei, Năpradea, Surduc, Creaca, Bălaj, Cristolţ, Gîrbou) şi SC Buciumana SRL Buciumi, Maramureş (zona 8 – Ileanda, Băbeni, Letca, Lozna, Gâlgău, Rus, Şimişna, Zalha şi Poiana Blenchii). Valoarea totală estimată a acestor contracte a fost de peste 905.000 lei.
Din anul şcolar trecut, începând din 17 ianuarie, elevii sălăjeni au primit şi câte un măr, în cadrul Programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli. Contractul de furnizare a fructelor în şcoli a fost semnat în 16 ianuarie, între Consiliul Judeţean Sălaj , în calitate de achizitor, şi firma din Arad, care a câştigat licitaţia. Astfel, firma arădeană s-a obligat să furnizeze, săptămânal, începând cu 17 ianuarie, pentru maxim 89 de zile de şcolarizare, mere cu greutatea minimă de 100 de grame pe bucată, în fiecare unitate şcolară gimnazială din Sălaj. Valoarea totală a contractului a depăşit 504.000 de lei, fără TVA, pentru 21.036 beneficiari.