Absolvenţii claselor a VIII-a din judeţ au susţinut miercuri, 21 iunie, proba la matematică, cel de-al doilea examen din cadrul Evaluării Naţionale. Potrivit informaţiilor furnizate de către reprezentaţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj, în cele 54 de centre amenajate în judeţ s-au prezentat la această a doua probă 1.808 de candidaţi din totalul celor 1.896 înscrişi. Diferenţa de 88 elevi au fost puşi absenţi.
Proba a început la ora 9, elevii având la dispoziţie două ore pentru rezolvarea cerinţelor. La primul subiect ei au avut un exerciţu tip grilă, de algebră şi geometrie, unde elevii trebuiau să completeze enunţurile necunoscute, consemnate cu puncte-puncte, de la final; al doilea subiect a constat în construirea unei figuri geometrice, urmat de rezolvarea unor exerciţii de algebră, în timp ce al treilea a fost compus din două figuri geometrice date, la care trebuia rezolvate 3 subpuncte.
Faţă de proba la limba şi literatura română, unde un absolvent a fost eliminat din examen după ce i-a sunat telefonul, la matematică nu s-au înregistrat incidente. A fost semnalat, însă, o situaţie mai aparte, a unui elev de la Şcoala Gimnazială Mirşid, care a întârziat la examen din motive medicale. În aceste condiţii, el a primit subiectul de rezervă, conform Metodologiei.
Următoarea probă se va desfăşura joi, 22 iunie, la limba maternă. Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Eucaţiei Naţionale primele rezultate, înainte de contestaţii, vor fi afişate în 26 iunie, până la ora 16, când vor fi depuse şi eventualele contestaţii. Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, vor fi publicate, în 30 iunie 2017. Notele obţinute vor avea o pondere de 80 la sută în calculul medie de admitere la liceu, diferenţa de 20 la sută fiind dată de media de absolvire a claselor V-VIII.
Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj, la acest examen s-au înscris 1.896 de elevi, faţă de 1.996, în anul 2016.
La sesiunea de simulare a acestui examen, desfăşurată în luna martie, din totalul celor 1.983 de elevi participanţi, doar 51,13 la sută au reuşit să obţină medii de trecere, cu 7 la sută mai mulţi decât în 2016.