Consiliul Naţional al Elevilor a iniţiat protestul intitulat ”Doliu pentru educaţie”, în urma publicării Ordinului de ministru prin care elevii ce obţin medii mai mici de 5 la Evaluarea Naţională sunt trimişi direct în şcolile profesionale.
Astfel, Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor la nivel național, a îndemnat toți elevii să protesteze cu ocazia începerii cursurilor din anul școlar 2019-2020. Astfel, în data de 9 septembrie, în timpul desfășurării festivității de deschidere a anului școlar în fiecare școală, elevii au fost încurajați să se alăture protestului intitulat „Doliu pentru educație”. „Dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la practicile desuete din sistemul de învățământ românesc, care valorifică interesele personale ale politicienilor în detrimentul nevoilor reale ale elevilor din România. Ordinul de ministru care trimite elevii ce vor avea media mai mică de 5 la Evaluarea Națională direct în școlile profesionale, contribuind în acest mod la consolidarea percepției conform căreia învățământul profesional reprezintă „groapa de gunoi” a sistemului, este motivul principal care ne scoate la protest în curtea școlii și ne determină să aprindem o lumânare la căpătâiul educației. Ne exprimăm mâhnirea față de actuala clasă politică, care conduce, prin acțiunile ei, la degradarea sistemului educațional, tratând educația drept o prioritate doar la nivel declarativ”, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Naţional al Elevilor.
În aceeași ordine de idei, președintele Consiliului Județean al Elevilor Sălaj, Cătălin Ilieș, susține demersul Consiliul Național al Elevilor, cerând elevilor sălăjeni să se alăture protestului amintit: „Fără consultarea reală a grupurilor reprezentate de actorii sistemului educațional, părinți elevi, cadre didactice, nu pot duce decât la măsurilor izvorâte din interese și orgolii personale în defavoarea elevului și răufamarea unor profile profesionale. Alăturați-vă protestului „Doliu pentru educație”, iar luni, când pășiți pe poarta școlii, faceți-o cu o banderolă neagră pe braț. Este felul nostru de a spune: așa nu se mai poate!”, a declarat Cătălin Ilieș.
Dragi elevi, din pacate scoala este despre invatat si performanta. Nu va intereseaza invatatul teoretic la liceu, invatati o meserie la profesionala sau scoala de ucenici. Nu scrie nicaieri ca toti au dreptul la o diploma de liceu. Aveti posibilitatea, trebuie doar sa munciti. Iar un 5 nu necesita chiar un asa mare efort.
Ba scrie. În Constituția, art. 32. Mai citește, înainte de a scrie. Și fă-o în limba română, care se scrie corect cu diacritice. Altfel, ești agramat.
corectare: Constituția României
Agramat sunt daca fac greseli elementare de gramatica sau ortografie. Iti recomand sa citesti inca o data articolul la care faci referinta, pentru ca ori nu l-ai inteles, ori l-ai interpretat gresit. Este vorba despre dreptul la educatie si nu la diploma de liceu. Intelegerea si interpretarea unui text sunt competente fundamentale ale educatiei scolare, dragul meu. 5, stai jos.
A, zici că liceul nu se include în asigurarea dreptului la învățătură, cum stipulează Constituția? Și clamezi că ai avea dreptate în contra legii și logicii. Băiețaș, nu ține prefăcătoria și miștocăreala rrom-ânească!
Prin constitutie este garantat accesul fiecaruia la educatie, la scoala, in formele ei diferite, chiar si cea profesionala, mentionata explicit. In nici un caz nu este garantata diploma de liceu pentru toti. Repet, nu ajunge sa poti citi un text, trebuie sa-l si intelegi. ‘Baietas, rrom-aneasca’ – astea indica nivelul tau de educatie? Atunci putem pune punct aici discutiei.
Cerință minimă ar fi nota 5 la intrare într-un licieu cu examen din materii în concordanță cu profilul liceului, fără media din clasele V-VIII !
Are dreptate acest asa zis Consiliu Naional al Elevilor . Ba chiar ar fi bine, sa ceara ca elevii care obtin medii mai mici de 5 la Evaluarea Nationala, sa fie admisi direct (fara examen) la facultatile de stat , pe locurile bugetate . Atunci ar fi cu adevarat democratie !
Stați liniștiți! Pe elevi nu-i interesează știința de carte, ci doar telefonul. După școală, oricum merg în vest la pus faianță sau „la produs”.