Cele patru timbre ale emisiunii sunt dedicate Muzeului National Brukenthal, instituție de cultură deschisă publicului în 1817 și devenită, timp de aproape două secole, principala atracție a vizitatorilor orașului Sibiu. Dispunând de un valoros fond de pictură europeană, din care numeroase tablouri aparțin Școlii de pictură flamandă, Muzeul National Brukenthal este un reper iconic în cadrul comunității locale, dar si la nivel național și internațional.
Emisiunea filatelică reunește patru tablouri ce aparțin pictorilor flămânzi, după cum urmează:
— Sfântul Ieronim în scriptoriu este un ulei pe lemn, pictat de Marinus Claeszoon van Reymerswaele și înfățișat pe timbrul cu valoarea nominală de 4,70 lei. Patronul profesorilor, studenților și funcționarilor, Sfântul Ieronim este prezentat lucrând la traducerea Bibliei în latină și având revelația binecuvântării la apropierea trecerii omului în cealaltă viață.
— Opera pictorului Abraham Janssens van Nuyssen, cu titlul Ceres, Bacchus si Venus, este ilustrată pe timbrul cu valoarea nominală de 5,00 lei. Având tematică mitologică, lucrarea preia ideea de bucurie a vietii, atitudinea cucernică a personajelor, anatomiile sculpturale, nuanțele plate și juxtapunerea planurilor fiind evidențe ale stilului caravagist pe care pictorul l-a adaptat manierismului local.
— Leul în fata pesterii, ulei pe lemn, regăsit pe timbrul cu valoarea nominală de 7,60 lei, a fost realizat de pictorul flamand Roelant Savery. Lucrările sale prezintă peisaje inspirate de ținutul Tirolului, înfrumusețate cu animale și plante, dar și cu scene mitologice și biblice în fundal. De remarcat sunt si naturile moarte cu flori si mici animale.
— Natură moartă cu fructe și papagal, ilustrată pe timbrul cu valoarea nominală de 9,10 lei, este un ulei pe pânză realizat de pictorul Jan Fyt, renumit pentru scenele de vânătoare și naturi moarte cu vânat, arme de vânătoare sau fructe și obiecte de lux, atât de apreciate de aristocrația vremii.
Emisiunea este completată de un set de 2 plicuri prima zi și un set de 4 cărți maxime, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 20 de timbre si minicoala de 5 timbre + 1 vinietă.
Daniel Mureşan