Peste 70 la sută din apelurile la numărul unic de urgenţă 112 înregistrate anul trecut au fost false. În timp ce unii sălăjeni au apelat serviciul fără a avea o urgenţă, interesându-se despre evenimente care se petrec în localitatea lor, alţii au sunat pentru a adresa injurii opratoarelor, pentru a râde sau pentru a pune muzică. De asemenea, s-au solicitat diverse numere de telefon ori sfaturi medicale, precum şi legătura cu diverse instituţii sau persoane publice.
Potrivit statisticii pentru anul 2013, întocmită de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), au fost primite 17.463.468 de apeluri la numărul unic de urgenţă 112. Dintre acestea, aproximativ 29 la sută au fost reale, iar aproape 71 la sută false. Apelurile au fost transferate către: ambulanţă în proporţie de 60,66 la sută, poliţie – 24,77 la sută, ISU/SMURD – 12,59 la sută şi jandarmi – 1,88 la sută.
În Sălaj au fost primite şi tratate 175.696 apeluri. Potrivit reprezentanţilor STS, din total acestora, doar 24 la sută au fost reale, aproape 76 la sută fiind false. Cele mai multe apeluri au fost transferate către serviciul de ambulanţă, respectiv 70,84 la sută, urmate de cele către poliţie, 21,24 la sută, ISU/ SMURD – 6,41la sută şi jandarmi –1,51 la sută.
Nu mai puţin de 59 de sălăjeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive. După cum au explicat reprezentanţii STS, majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele preplătite.
Conform aceleiaşi surse, în urma constatărilor făcute de către autorităţile statului, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Suceava şi Bucureşti. Astfel, autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.