Lidl și Carrefour sunt subiectul celor mai noi țepe încercate pe net.
Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează pe Facebook că Lidl și Carrefour sunt subiectul celei mai noi țepe pe net.
CERT-RO susține că a primit mai multe mesaje legate de o nouă înșelătorie prin metoda oferirii voucherelor de cumpărături vizează clienții Lidl România și Carrefour România. Susține că a analizat aceste tentative de înșelătorie și a oferit câteva detalii. Țeapa funcționează exclusiv pe mobil și se propagă prin intermediul aplicației WhatsApp.
Concret, după primirea mesajului și accesarea link-ului (care este, evident, unul suspect, din moment ce conține litere cu diacritice – și așa poate replica numele magazinelor, fără să aibă domeniul), utilizatorul este redirecționat către o pagină care afișează un domeniu cu o denumire ciudată: xn--ldl-rma.eu (în cazul țepei dată în numele Lidl).
Odată ce accesează link-ul, utilizatorul trebuie să parcurgă un chestionar scurt, cu trei întrebări legate de experiența de shopping la cele două hypermarketuri. Ulterior, ar trebui să primească un mesaj de felicitare, unul cu multe greșeli de transcriere, așa cum se poate observa din imagini.
Condiția pentru folosirea acestui voucher fictiv este partajarea informației către prieteni, tot prin intermediul WhatsApp. Motiv pentru care s-a și răspândit atât de bine această țeapă dată în numele Lidl și Carrefour.
Lidl România a trimis deja presei un comunicat în care anunţă o tentativă de fraudă prin intermediul unei oferte false: „Noi oferim voucher gratuit de 500 dolari pentru a sărbători cea de-a 11-a aniversare”.
Mai exact, clienţii trebuie să ştie că campania nu a fost lansată de Lidl şi că prin accesarea linckului primit pe facebook ori Whatsapp riscă să fie păcăliţi cu pagini de shoping false sau reduceri spectaculoase. Scopul nu este altul decât acela de a prinde clineţi care îşi divulgă detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei. „Acest demers nu este organizat de către Lidl România, iar compania se distanţează ferm de asemenea modalităţi de promovare, luând toate măsurile necesare pentru a împiedica răspândirea acestei tentative de fraudă. Lidl România recomandă clienţilor care vor să vadă ofertele companiei sau să se înscrie la concursuri organizate de către retailer să acceseze doar link-urile găzduite de către website-urile www.lidl.ro, surprize.lidl.ro sau de către canalele oficiale de social media: www.facebook.com/lidlromania şi www.instagram.com/lidlromania”.
Dar mai ai parte si de TEPE de la firme care se recomanda ca un etalon al CALITATII si SERIOZITATII !
Si ma refer la firma BARRIER ! Ceea care isi face reclama pe toate posturile TV si pe autobuzele din Zalau. Daca ai proasta inspiratie sa mergi la ei, sa le dai toti banii in avans, in speranta ca in 10 zile o sa ai geamurile termopan, atunci poti fi sigur ca ai luat TEAPA !!!! Geamurile nu o sa ajunga la tine in cele 10 zile, nici in 15-20 de zile, ci dupa o luna sau doua. Iar daca mai ai si “norocul” sa le fi masurat gresit, atunci poti spune ca o sa ai o experienta de vis ! Te lasa cu “ochii in soare”, cu vechile geamuri date jos, si nici macar nu ai gareantia ca o sa mai primesti geamurile si mai ales cand. ajung si ele la tine,
Intr-un final, toamna tarziu, au venit si geamurile, comandate si platite in vara, ai deosebita placere sa vezi ca isi bat joc de montaj. A doua zi dupa montaj, la prima ploaie, iti intra apa in casa. iar iarna ai condens la fel ca la termopanele montate in urma cu 20 de ani, sau poate chiar mai rau.
p.s. ulterior nu mai ai cu cine povesti, cei din Zalau nu mai raspund de nimic, iar firma mare BARRIER te trimit la plimbare, sa-ti rezolvi problemele cu cei din Zalau.