Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că sa semnat contractul pentru construirea viaductului peste Someș, piesa lipsă care va face legătura între A3 Câmpia Turzii – Gilău și tronsonul aproape finalizat Gilău – Nădășelu. Contractul a fost atribuit companiei italiene Tirrena Scavi SpA, are un termen de execuție de 10 luni și o valoare de 25,7 milioane de lei.
„În data de 11.09.2017, CNAIR SA a semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi SpA. contractul de execuție lucrări „Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecțiunea 3A1, Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea”. Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA. Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de execuție și 108 luni perioada de notificare a defecțiunilor”, anunta CNAIR.
Podul peste Someș a fost început de către Bechtel, dar după rezilierea contractului cu firma americană a rămas pierdut în procedurile birocratice ale Companiei de Autostrăzi, în timp ce lotul adiacent fusese deja contractat.
Asociația Pro Infrastructura a publicat recent noi imagini cu tronsonul Gilău – Nădășelu, pe care îl numește „cel mai frumos muzeu de autostradă” din cauza faptului că nu va putea fi utilizat „minim un an” și amintește că s-au pierdut deja două luni în care construcția podului peste Someș ar fi putut începe dacă autoritățile ar fi semnat contractul.
Pentru finalizarea podului de peste Someș, Compania de Autostrăzi lansase în 2015 o licitație ce în cele din urmă a fost anulată. Fosta conducere CNADNR acuză documentația slabă scoasă la licitație și a avut nevoie de aproape 10 luni pentru refacerea caietului de sarcini.
Licitația a fost, în cele din urmă, lansată abia în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, într-un final, în 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, după semnarea contractului, termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 10 luni.
Abia în 27 iunie, Compania de Drumuri a anunțat că a atribuit contractul finalizării podului peste Someș către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 26 de milioane de lei.