La nivelul judeţului Sălaj va fi înfiinţată o linie telefonică dedicată comunicării directe între primării şi compania Electrica, măsura fiind propusă după ce furtuna din 17 septembrie a lăsat fără energie electrică 95 de localităţi. Atunci, apelurile disperate ale consumatorilor lăsaţi în beznă au blocat liniile telefonice existente.
Potrivit prefectului Florin Florian, viitoarea linie va putea fi folosită doar de către primari, ale căror numere vor fi cuprinse într-o bază de date.
“Ce-am constatat în timpul gestionării acestui tip de eveniment au fost apelurile multiple, atât ale cetăţenilor, cât şi ale preşedinţilor comitetelor locale ale situaţiilor de urgenţă – şi aici mă refer în special la primari care, până la urmă, au sunat şi la mine – către operatorul de energie electrică. Şi aici, în discuţiile care le-am avut imediat după ce am hotărât relocarea unui post telefonic din partea instituţiilor publice către operatorul de distribuţie a energiei electrice. Toţi primarii sunau, le intra din păcate un robot şi atunci am decis ca, pentru centrele locale, să dăm o prioritate şi să facem un fir de telefon doar pentru ei. Va fi un post cu 61 de numere ale UAT-urilor şi care numai acestea vor fi preluate, iar necunoscutele le va bloca. Va fi o linie directă a centrelor locale cu operatorul de distribuţie a energiei electrice”, a precizat prefectul.
Tot ca o măsură după vijelia din 17 septembrie, autorităţile au stabilit să suplimenteze cu două posturi telefonice pentru preluarea apelurilor la Centrul Judeţean de Comandă.
Potrivit unei centralizări realizate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Sălaj, din cauza fenomenelor meteo periculoase – rafale de vânt puternic cu aspect de vijelie, precipitaţii) care au lovit în 17 septembrie Sălajul, rezultat următoarele pagube: 47 de copaci căzuţi, două imobile inundate, 15 acoperişuri afectate, 13 stâlpi prăbuşiţi, 95 de localităţi fără energie electrică, 425 posturi transformatoare afectate, 36.653 consumatori de energie electrică afectaţi.