Elevii din România vor beneficia de planuri individualizate de învățare, conform noului Statut al Elevului, publicat recent în Monitorul Oficial prin ordinul ministrului Educației nr. 5.707 din 1 august 2024. Această măsură este menită să sprijine dezvoltarea potențialului maxim al fiecărui elev, adaptând procesul educațional la nevoile specifice ale acestuia. Conform noului statut, fiecare elev va avea dreptul la cel puțin un plan individualizat de învățare pe parcursul anului școlar. Acest plan va fi elaborat de către cadrele didactice pe baza evaluărilor formative și sumative, și va fi utilizat pentru consolidarea cunoștințelor, desfășurarea activităților de învățare remedială, dar și pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare. Planul individualizat de învățare va include obiective pe termen scurt și lung, experiențe de învățare adaptate nevoilor și ritmului fiecărui elev, precum și o abordare personalizată care valorifică experiențele anterioare de învățare. De asemenea, planul va fi realizat în urma unei colaborări strânse între profesor, elev și părinte, asigurând astfel o susținere optimă a parcursului educațional al fiecărui copil. Implementarea acestui plan face parte din portofoliul educațional al elevului și reprezintă un pas semnificativ către personalizarea educației, punând accent pe dezvoltarea individuală și pe nevoile specifice ale fiecărui elev. Ministrul Educației a subliniat importanța acestei inițiative, menționând că scopul principal este acela de a asigura un proces educațional incluziv și eficient, care să permită fiecărui elev să își atingă potențialul maxim.
[…] pe baza evaluărilor formative și sumative, și va fi utilizat pentru… Articolul Planuri individualizate de învățare pentru elevi, conform noului Statut al Elevului apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]