Instituția Prefectului județului Sălaj a organizat miercuri, 4 aprilie, în Sala Porolissum a Consiliului Județean, întâlnirea trimestrială cu reprezentanții administrațiilor publice locale din județ, eveniment desfășurat în prezența prefectului Florin Florian și a subprefectului Vegh Alexandru.
În acest context, lt. col. Florin Pop, (î) prim adjunct al inspectorului șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Sălaj a prezentat obligațiiile primarului privind apărarea împotriva incendiilor și protecția civilă și categoriile de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendii.
Director executiv delegat al Comisariatului Județean Sălaj al Gărzii Naționale de Mediu, Adeluța Riza, le-a vorbit celor prezenți despre necesitatea creșterii gradului de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile, racordarea cetățenilor la rețeaua de canalizare; amenajarea bazinelor vidanjabile pentru colectarea apelor uzate și amenajarea platformelor pentru stocarea temporară a gunoiului de grajd.
Precizări privind amenajamentele pastorale și actele normative nou apărute, precum Legea Muntelui și Legea privind susținerea raselor de vaci bălțată și brună au fost prezentate de directorul executiv al Direcției Agricole, Valentin Duca.
Prevederi legislative privind atribuțiile autorităților administrației publice locale în gestionarea câinilor fără stăpân au fost suăpe atenției audieței de către director executiv al Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Mircea Martin, iar Mirela Cherecheș, șef birou informații fiscale în cadrul Adminstrației Județene a Finanțelor Publice Sălaj a importanța și avantajele utilizării sistemului informatic PatrimVen de către autoritățile și instituțiiile publice din adminstrația publică locală.