Polțiștii sălăjeni au depistat, în acest an, 60 de șoferi care conduceau pe drumurile publice autovehicule neînmatriculate sau neînregistrate. Alţi opt au fost surprinşi în trafic în timp ce conduceau autovehiculele cu număr fals de înmatriculare.
O astfel de faptă a fost constatată miercuri, 6 decembrie, de polițiști din cadrul Secției 1 Poliție Rurală Zalău, pe Drumul Județean 108A, în localitatea Agrij.
Un tânăr de 22 de ani a fost depistat de polițiști în timp ce conducea autoturismul pe sectorul de drum menționat, deși autorizația provizorie de circulație era expirată din data de 16 noiembrie a.c.
Oamenii legii au întocmit dosar penal și continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat sau neînregistrat.
Potrivit articolului 334 Cod Penal, punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat sau neînregistrat, potrivit legii, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani sau cu amendă.
De asemenea, punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul cu număr fals de înmatriculare sau înregistrare se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă.
Totodată, tractarea unei remorci neînmatriculate sau neînregistrate ori cu număr fals de înmatriculare sau înregistrare se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, iar conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tractarea unei remorci ale cărei plăcuțe cu numărul de înmatriculare sau înregistrare au fost retrase sau a unui vehicul înmatriculat în alt stat, care nu are drept de circulație în România, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.
OLAF a pornit o ancheta privind modul de „realizare” a proiectelor in care firma UTI a fost implicata. Unul dintre ele este si SISTEMUL DE MONITORIZARE A TRAFICULUI din orasul Zalau, cel cu camera video si radare fixe din Zalaui.
Se zice ca, de cei de la DLAF (astia sunt reprezentanti nostril in OLAF), ca primaria Zalau, o sa dea toti banii primiti inapoi la UE.
Unul din motive ar fi ca nici dupa 3 ani de la finalizarea lucrarilor, acest proiect nu a fost pus in totalitate in functiune. Cum el a mai suportat „corectii financiare”, acuma o sa se ajunga la restituirea integral a banilor europenei.
Uita asa o sa trebuiasca primarioa sa dea din bugetul local, aproape 4 milioane de euro, pentru simplu motiv ca factori decidenti din primarie si cei de la IJP Salaj, nu au fost deacord cu punerea in functiune a RADARELOR FIXE din oras.