Drumurile din România, și așa puține la număr, încep să se surpe ca un puzzle, în timp ce autoritățile ridică neputincioase din umeri invocând lipsa banilor. Una dintre cele mai grave situații o întâlnim pe pe DN1C, în Pasul Mesteacăn, la limita dintre Sălaj şi Maramureş. Pe acestă porțiune de drum, de aproximativ două luni, a apărut un crater care a ajuns acum de câțiva zeci de metri pătrați.
În cursul zilei de vineri, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, s-a aflat într-o vizită de lucru în zonă. De asemenea, simultan cu vizita oficialului, s-a luat legătura și cu constructorul, o firmă spaniolă, care și-a asumat reparațiile. „Astăzi, 18.05.2018, Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, a discutat la Cluj cu reprezentanții FCC Construccioni SA despre deteriorările apărute recent pe DN 1C. În urma discuțiilor, antreprenorul s-a angajat să prezinte săptămâna viitoare o soluție pentru remediarea problemelor. Constructorul a efectuat deja foraje și investigații pentru a determina cauzele degradărilor apărute pe acest drum național. Antreprenorul a afirmat că lucrările de remediere vor începe la sfârșitul acestei luni și vor dura aproximativ 60 de zile. Având în vedere că acest drum este în perioada de garanție, antreprenorul va suporta costurile reparațiilor”, se arată într-un comunicat remis vineri de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lucrările la DN1C, între Baia Mare și Dej, au fost finalizate anul trecut, însă recepția finală nu a fost făcută. Mai mult, sectorul de drum se află în garanție. Valoarea estimată pentru reparații, pe cele 4 porțiuni în care a cedat terasamentul, se ridică la 12 milioane de lei.
La această dată, zona este semnalizată, iar șoferii împart o singură bandă de drum.
crater !?