De Buna Vestire, dar și în alte zile, consumatorii care țin post au dezlegare la pește. Astfel, mulți dintre aceștia vor prepara în această perioadă preparate și gustări ce conțin pește. Cu toate acestea, există unele recomandări pentru care consumatorii trebuie să fie atenți atunci când achiziționează pește sau alte produse derivate din acesta.
Potrivit InfoCons, clienții trebuie să acorde o atenție sporită asupra aspectului, întrucât acesta redă gradul de prospețime al produsului. Suprafața lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, ori cu gust și miros modificat, reprezintă câteva dintre semnele neconformității acestuia. De asemenea, pentru produsele pescărești menite a fi comercializate vii, precum crap, șalău, scrumbie, păstrăv, homari, creveți ori crab, trebuie să fie prezente semnele de vitalitate. Comercializarea peștilor care au murit în bazine, cei ce nu prezintă semne vitale ori sunt într-o stare de „agonie” este interzisă. Mai mult, aceștia nu pot fi puși la vânzare dacă prezintă rupturi sau chiar suprafață a pielii discontinuă.
Un alt indicator de care clienții trebuie să țină cont o reprezintă temperatura la care produsele de pește sunt păstrate. Potrivit InfoCons, acestea trebuie acoperite cu gheață, iar fiecare trebuie să fie însoțit de o etichetă. Cât despre produsele preparate, precum fileuri, rondele sau trunchiuri de pește, atenția trebuie îndreptată spre culoarea, fermitatea și mirosul acestora. Produsele pescărești preparate care prezintă un miros și un aspect modificat nu trebuie expuse și comercializate.
Clienții mai trebuie să țină cont și de alte recomandări privind locul comercializării peștelui. Acesta și produsele derivate din pește nu trebuie cumpărate din locuri neautorizate. Comerciantul nu poate asigura toate condițiile optime, atât din punctul de vedere al transportului, cât și a modului de depozitare, implicit comercializare.