Dacă Brexit are loc fără niciun acord de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană, mașinile cumpărate și aduse din Marea Britanie în România vor fi supuse unor procese de omologare, menționează Registrul Auto Român (RAR), într-o postare apărută pe pagina sa de Facebook. Omologarea este un pas obligatoriu la înmatricularea unui vehicul.
Dacă ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană se va face fără niciun acord, va trebui să treceți prin procesul de omologare al mașinilor aduse din Marea Britanie, menționează RAR. Omologarea este necesară pentru a vă putea înmatricula, ulterior, mașinile aduse.
Pe de altă parte, în cazul mașinilor care au fost aduse din Marea Britanie, până la momentul retragerii țării din UE, acestea nu vor fi afectate de aceste reglementări.
„Niciun autovehicul deja înmatriculat în România nu va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni”, punctează RAR, în cadrul aceleiași postări.
Ce se întâmplă cu mașinile noi
După retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană (12 aprilie sau 22 mai), mașinile noi aduse din Marea Britanie vor trebui reomologate. În acest scop, se va face verificarea condițiilor tehnice, aplicabilă mașinilor noi provenite din state din afara Uniunii Europene.
În plus, RAR recomandă înmatricularea mașinilor care au fost aduse din Marea Britanie, până la momentul producerii Brexit-ului. Chiar și dacă au fost omologate în Marea Britanie și s-a acordat o carte de identitate a vehiculului (CIV), înmatricularea nu va fi posibilă, dacă aceasta se face ulterior Brexit-ului.
Situația mașinilor second-hand aduse din UK
În cazul mașinilor second-hand, va fi nevoie de o nouă reomologare, în baza cerințelor RNTR-7 (care sunt aplicabile mașinilor provenite din afara Uniunii Europene). După aceea, trebuie respectată și limita de poluare Euro 3/Euro III.
O schimbare specifică va apărea în cazul mașinilor cu volanul pe partea dreaptă. Acestea „nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate”, precizează RAR.
În final, inspecția tehnică periodică făcută (ITP) în Marea Britanie nu va mai fi recunoscută, în România, în scopul omologării individuale și a eliberării CIV, pentru reînmatriculare. Astfel, va trebui refăcută ITP.
e plina tara de rable !! adevarate pericole publice pentru soferi si mai ales pentru ceilalti participant la traffic !!!
de ce tampiti astia de la guvernare nu fac legi mai spre , care sa verifice mai mult masinile din traffic !!
poate ca cei de la RAR s-ar posta la urcare pe str. Gh Doja sa vada ce fum mai scoate cate o masina la urcare