Daniel Săuca
Ceva, ceva s-a mai schimbat, chiar și în starea de dormitare continuă ce pare că a acaparat întregul spațiu sălăjean. Și datorită Internetului și a „social media”. Și a unor inimoși, profesioniști sau amatori care promovează, cum ar veni, tradiții, locuri, oameni din Sălaj. Poate e prea puțin. Dar nu se poate să nu-i menționăm măcar pe câțiva în această încercare de incursiune în ceea ce mai înseamnă județul nostru și din perspectiva unei „identități vizuale”, și aceasta „motor”(-aș) pentru promovare și dezvoltare . Blogul lui Mirel Matyas (http://mirel-matyas.blogspot.ro) conține destule informații, reportaje, note despre istoria și tradițiile Sălajului, ca și site-ul publicației on-line „Sălajul pur și simplu” (http://www.salajulpursisimplu.ro). De văzut și site-ul Asociației de Dezvoltare „Sălaj Plus” (http://salajplus.ro), al Fundației „Agapis” (http://www.agapis.ro) ori al centrelor, mai mult sau mai puțin naționale, de informare și marketing turistic (www.turismzalau.ro, http://turism-camar.ro/, http://turism-romanasi.ro sau http://www.cniptsimleu.ro). Pe Facebook în jos sunt câteva „conturi” sau „grupuri” care promovează Sălajul. Prea puține, totuși: „Amintiri despre Zalău”, „Sălaj”, „Județul Sălaj”, „We love Sălaj”. Nici principalele atracții turistice ale județului nu stau prea bine: complexul arheologic Porolissum nu are un site (a nu se confunda cu „situl arheologic”) propriu, nici Grădina Zmeilor. Grădina Botanică Jibou are. Județul nu prea are „platforme” de promovare în așa-zisul spațiu virtual. Sălajul de lângă noi e la prea multe click-uri distanță. Dacă nu mă credeți, încercați și voi să „googăliți” cu ce cuvinte-cheie vreți. Au fost prea multe ore de căutare pe net pentru a scrie aceste 1.797 de semne!
Chiar daca Dumnezeu iubeste lemnul si spatiile mici, Salajul nu-si promoveaza nici bisericile.