Daniel Săuca
Dacă nu știați: „Piaţa de publicitate online din România a crescut peste aşteptări în primele trei luni din acest an, şi ar putea ajunge la o jumătate de miliard de euro, principalii beneficiari ai bugetelor de promovare fiind giganţii Google, Meta (Facebook / Instagram) şi TikTok. «E posibil ca piaţa să se ducă spre 500 de milioane de euro anul acesta», a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Mihai Vînătoru, CEO al agenţiei de marketing digital DWF, care rulează anual bugete de peste 10 mil. euro pentru mai mult de 300 de branduri” (zf.ro). Destul de probabil, giganții cu pricina vor „păpa” copios și din bugetele de campanii ale super-anului electoral 2024. Și nu vor fi bani puțini, ca de obicei, și nu numai la noi. Războaiele politice se vor duce, cu siguranță, mai ales în online (spațiu nereglementat, din câte știm) și pe televiziuni. Evident, războaiele au început, cu sau fără mănuși. Oricum, nu vor lipsi nici în 2024 manipulările grosolane, calomniile, insultele, propagandele deșănțate, diversiunile, postacii de partid și de stat, investigațiile cu dedicație, mercenarii de campanie, experții în dat cu părerea, băgătorii în seamă, dejecțiile. Altfel, piața media pare în continuare dominată de divertisment, milioane de români fiind atrași mai degrabă de zona „tabloidă” decât de, mai știu eu, presa așa-zis de calitate (e de văzut dacă mai există așa cum o știam în urmă cu 10-15 ani). Sigur, explozia online-ului, a social media, și la noi, se va vedea, cu vârf și îndesat, și în campaniile electorale ale anului în curs. Așa, de culoare: „Potrivit datelor Pro TV, «în minutul de aur, la ora 21:53, aproape 2.5 milioane de telespectatori erau cu ochii pe Românii au talent»” (paginademedia.ro). Vom vedea, nu peste mult timp, câți români vor „priza” minunatele programe de campanie electorală.
[…] de marketing digital DWF, care rulează anual bugete de peste 10 mil. euro… Articolul Partidele au talent apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]
Tot mai putini romani sunt interesati de politica.
[…] Sursa: Magazin Sălăjean […]
Good night, Romanelia, wherever you are!