În şcolile din România, manualele sunt insuficiente ori prea vechi, depăşite din punct de vedere al conţinuturilor. Ce să mai vorbim despre alte materiale didactice, care pentru multe unităţi de învăţământ, cu precădere pentru cele din mediul rural, sunt rara avis!
Cadrele didactice de la clasă îşi încearcă pentru a n-a oară norocul la definitivat ori pentru obţinerea gradului. Pe mulţi îi doare în cot de participarea propriilor elevi la diverse olimpiade şi concursuri şcolare, limitându-se la a preda lecţia în mod mecanic, rigid, cu accent exclusiv pe informaţie, fără gram de creativitate. Dacă urmează stagii de pregătire o fac numai pentru a cumula puncte, nicidecum pentru a valorifica noile achiziţii în demersul didactic. Când vine vorba să pună notele în catalog, curge cu 10, indiferent dacă elevul a dovedit că este pregătit sau ba. Pe la ţară, titularii ajung să predea te miri ce materii, ce n-au nici în clin, nici în mânecă cu pregătirea cadrului didactic.
Şi-atunci de ce să ne mirăm că elevii trec prin şcoală ca gâsca prin apă, că ajung să termine ciclul gimnazial şi nu au habar să scrie ori să se exprime corect în limba română! Pentru o grămadă chiar şi lectura este un mister, exprimarea orală este stâlcită, eliptică, monosilabică, împânzită de termeni regionali! Elevii nu participă la ore, darămite la consultaţii organizate de către şcoală pentru examenele naţionale ori pentru Bacalaureat! Învaţă mecanic, nicidecum logic, scriu ilizibil, cu o puzderie de greşeli de ortografie şi punctuaţie.
Surprinzător, însă, o armată dintre aceştia sunt admişi la o formă de învăţământ superior, graţie permisivităţii şi disperării după cursaţi de care dau dovadă multe dintre colegiile şi facultăţile din România. Stigător la cer este că unii ajung, după absolvire, să predea la clasă (asta dacă nu ajung miniştri). E drept, nu în şcolile de elită, ci în cele din mediul rural, unde nevoia de suplinitori este extrem de mare, iar pretenţiile, net inferioare. De-aici, cercul vicios, din care copiii noştri au de pierdut cel mai mult.
Vinovatul principal este acest regim capitalist, putred şi corupt, care nu generează locuri de muncă.
Elevii degeaba învaţă, oricum , mulţi dintre ei ajung căpşunari în Spania !
– Slaba Pregatire a Generatiei ” Feisbuk ” se datoreaza mai mult Aparitiei multor elemente de distragere a Atentiei de la invatatura–internet, Facebook, jocuri pe calculator, masinile parintilor, cluburile, alcoolismul juvenil, dragostea si sexul la varste tot mai fragede….Nu trebuie sa punem vina in totalitate pe profesori, chiar daca si ei au partea lor de vina–profesori tineri care se imprietenesc prea mult cu elevii, ei dau note prea mari si prea usor, scazand mult si exigenta profesionala….
Agramatii de astazi profesorii de miine.