Să tot fie vreo 15 ani de când sunt abonat la serviciul unei companii de telefonie mobilă, știți voi, aia mare, cunoscută. Săptămâna trecută s-a întâmplat ceva. Cred că a fost pentru prima oară în toți acești ani când nu am reușit să-mi plătesc la timp factura lunară. Efectiv am uitat. Trei zile am întârziat. Se pare că sunt bătrân, n-am reușit încă să înțeleg cât de avantajos este să plătești online. Bun, cert este că în a treia zi primesc un telefon, iar o domnucă începe să mă întrebe când am de gând să plătesc, oare pot plăti, achit factura în cursul zilei de azi, mâine, când? Mi-a sărit țandăra rău, m-am enervat de mi-a venit să arunc telefonul în perete. Încercam să-i explic domniței că o delegație în capitală m-a făcut să uit de factură, că o plătesc azi și că totul e în regulă. Nu, femeia continua să mă întrebe, să îmi spună, să apăs tasta cutare dacă achit azi sau mâine. Mama ei de portocală, am vrut s-o iau și s-o arunc exact în releul lor, dar n-am atâta putere, stați liniștiți. Repet, de cel puțin 15 ani îi plătesc acestei companii și de fiecare dată am plătit la timp. Mi-am dat seama rapid că foamea e mare, că lăcomia lovește chiar și acolo unde aveam încredere că totul decurge conform planului. Ba mai mult, seara, după cină, aflu că doamna era de fapt un robot, o mașinărie care repeta ca un papagal că trebuie să plătești. Trei zile, da, trei zile și voi vă puneți roboții să-i sune pe abonați și să-i facă să se simtă de parcă sunt infractori. Evident că am plătit, dar am rămas cu un gust amar, cu gustul că e haos, că haosul devine din ce în ce mai mare, iar asta pentru că noi, oamenii, permitem asta, că instituțiile statului devin tot mai inerte. Cred că ne place haosul, ne-am împrietenit cu el, iar eventuale reguli sociale clare ne-ar pune în cap, ne-ar băga în depresie. Gata, mi-am plătit factura, pornesc la drum. Ce să vezi, în Popeni și Mirșid nu am semnal, nu poți vorbi la telefon, nu te aude nimeni. Mama ei de companie, de roboți și de facturi. E democrație, e libertate, fiecare face ce vrea. Alo?
[…] Să tot fie vreo 15 ani de când sunt abonat la serviciul unei companii de telefonie mobilă, știți voi, aia mare, cunoscută. Săptămâna trecută s-a întâmplat ceva. Cred că a fost pentru prima oară în toți acești ani când nu am reușit să-mi plătesc la timp factura lunară. Efectiv am uitat. Trei zile am întârziat. Se pare că sunt bătrân, n-am reușit încă să înțeleg cât de avantajos este să plătești online. Bun, cert este că în a treia zi primesc un telefon, iar o domnucă începe să mă întrebe… Citeste mai mult […]
[…] Să tot fie vreo 15 ani de când sunt abonat la serviciul unei companii de telefonie mobilă, știți voi, aia mare, cunoscută. Săptămâna trecută s-a întâmplat ceva. Cred că a fost pentru prima oară în toți acești ani când nu am reușit să-mi plătesc la timp factura lunară. Efectiv am uitat. Trei zile am întârziat. Se pare că sunt bătrân, n-am reușit încă să înțeleg cât de avantajos este să plătești online. Bun, cert este că în a treia zi primesc un telefon, iar o domnucă începe să mă întrebe… » Mai multe detalii […]