Ungaria a finalizat Autostrada M4 Budapesta – Nagykereki care ajunge la granița cu România și ar fi trebuit să se lege autostrada A3, pornind de la Borş. Punctul de trecere a frontierei româno-ungare la interconectarea autostrăzilor A3 (RO) şi M4 (HU), care a fost stabilit între localităţile Borş şi Nagykereki va beneficia de dotări moderne, în prezent lucrându-se contractul ce are la bază acordul bilateral de deschidere a noului punct de trecere a frontierei între România şi Ungaria. A fost demarată, totodată, procedura de predare a lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta – Nagykereki, a anunţat luni, într-un comunicat, Prefectura Bihor. Anunţul a fost făcut în urma întâlnirii bilaterale în domeniul infrastructurii rutiere dintre România şi Ungaria, care a avut loc luni în Oradea. „Partea ungară a prezentat stadiul lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, care se conectează cu Autostrada A3 la graniţa cu România, precizând că pentru sectorul respectiv a fost demarată procedura de predare. În ceea ce priveşte funcţionalitatea punctului de trecere a frontierei la interconectarea autostrăzilor A3 şi M4, care a fost stabilit între localităţile Borş şi Nagykereki, s-a menţionat că punctul de trecere va beneficia de dotări moderne şi că în acest moment se lucrează la baza contractuală a acordului bilateral de deschidere a noului punct de trecere a frontierei între România şi Ungaria. Delegaţia română a anunţat intenţia de a depune o solicitare oficială către autorităţile maghiare privind comercializarea de vignete la punctul de trecere a frontierei din Nagykereki. Partea română a solicitat, de asemenea, ca punctele de trecere a frontierei Borş şi Nagykereki să funcţioneze simultan, până la finalizarea bretelei care va lega Autostrada A3 de Centura Ocolitoare Oradea, pentru a nu crea aglomerări în trafic”, au transmis reprezentanții Prefecturii Bihor. Din delegaţia ungară, condusă de şeful Departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovaţiei şi Tehnologiei, Zsolt Thoroczkay, au făcut parte reprezentanţi ai autorităţilor naţionale şi regionale, precum şi ai autorităţilor rutiere şi companiilor de resort din Ungaria. Delegaţia română a fost condusă de directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ovidiu Marian Barbier, care a fost însoţit de omologii români ai delegaţiei din Ungaria.
nu o sa avem in veci autostrada la nivelul ungurilor…Asa ca ungurii au facut-o degeaba, daca nu au cu ce sa se lege la noi. Ai nostri sunt campioni la studii de prefezabilitate si fezabilitate…ca acolo se pot lua spagi.
Bravo! Un popor harnic, determinat, care lupta pentru dezvoltarea tarii. O coducere dura, adesea criticata, dar eficienta. Ne dau lectii la toate capitolele!!! Orbane, Bode, Iohannis, se vede???? Bravo Ungaria!!! Mai avem tupeul sa-i criticam,sa-i luam la misto. Ne rad in nas! Bravo!