Scăderea preţurilor, mai ales la alimente de bază, la care nu putem renunţa, devine din ce în ce mai mult o utopie. Nimeni nu poate spune cu certitudine unde sunt aceste scăderi, mai ales la anumite categorii de alimente, deosebit de importante, din moment ce, de exemplu, cartoful este mai scump cu 6,4 la sută faţă de luna decembrie a anului trecut, roşiile şi castraveţii cu 4,5 la sută şi citricele cu peste 6 la sută, zahărul şi uleiul de asemenea, mai scumpe faţă de luna decembrie a anului trecut. Faţă de luna ianuarie, preţurile sunt, de asemenea, tot în trend ascendent la anumite produse extrem de importante şi care nu pot lipsi de pe mesele noastre. Există, desigur, şi ieftiniri însă cu totul nesemnificative, fiind vorba, în traducerea portofelului, de câţiva bani, în privinţa unor produse şi serivicii. Per total, faţă de luna ianuarie, media scăderii preţurilor a fost de 0,24 la sută, o medie aproape inexistentă în raport cu ceea ce resimte bugetul unei persoane sau al unei familii.
La mărfuri alimentare, pe total țară, prețurile au crescut, în luna februarie 2016, cu 0,34 la sută față de luna ianuarie. Cele mai mari creşteri de prețuri s-au înregistrat la citrice şi alte fructe meridionale cu 4,45 la sută, cartofi cu 2,42 la sută, zahăr cu 1,16 la sută; fructe proaspete cu 1,12; brânză de oaie (telemea) cu 0,46 la sută. Scăderi mai mari de prețuri față de luna anterioară s-au înregistrat la: ouă cu 1,68 la sută, fasole boabe şi alte leguminoase cu 0,77 la sută, carne de porc cu 0,64 la sută, cafea cu 0,19 la sută brânză de vacă (telemea) cu 0,18 la sută. La mărfuri nealimentare, pe total țară, prețurile au scăzut, în luna februarie 2016, cu 0,27 la sută față de luna precedentă. Scăderi mai mari de prețuri s-au înregistrat la: energie termică cu 1,98 la sută; combustibili cu 1,30 la sută; autoturisme şi piese de schimb cu 0,51 la sută, maşini de spălat cu 0,19 la sută, ceasuri, aparate audio şi video, articole sportive cu 0,18 la sută. Creşteri mai mari de preț s-au înregistrat la mobilă, articole de galanterie, pasmanterie (şireturi, panglici) şi mercerie cu 0,09 la sută, tricotaje cu 0,07 la sută; săpun de rufe cu 0,05 la sută, lacuri şi vopsele cu 0,04 la sută; cărți, ziare, reviste şi confecții cu 0,03 la sută. Tarifele pentru grupa servicii prestate populației, pe total țară, în luna februarie 2016, au scăzut cu 1,14 la sută față de luna precedentă. Scăderi mai mari de prețuri s-au înregistrat la transport interurban/aerian cu 4,29 la sută, telefon cu 4,21 la sută, apă, canal, salubritate cu 1,40 la sută. Creşteri mai mari de prețuri s-au înregistrat la îngrijire medicală cu 0,17 la sută, igienă şi cosmetică cu 0,14 la sută, plata cazării în unități hoteliere cu 0,09 la sută, transport interurban rutier cu 0,06 la sută, cinematografe, teatre, muzee, cheltuieli cu învățământul şi turism – cu 0,03 la sută.
pe vremea Impuscatului, cu „productia la hectar”, pana la urma „hartia nu roseste”…
Concluzia e clară, reducerea de TVA a intrat în buzunarele patronilor, cum era de aşteptat şi cum constatăm şi noi, cumpărătorii. Degeaba a redus Ponta TVA-ul, reducerea nu s-a resimţit la consumatori aşa cum dorea Ponta. Aşa cum bine arată statisticile, produsele s-au scumpit !
dar la unt, lapte,iaurt cafea ca pretul este ca si inainte de reducere tva