Introducerea timbrului de mediu în locul taxei auto ar însemna reducerea costurilor de înmatriculare pentru sălăjeni. Această nouă taxă percepută pentru înscrierea maşinilor pe drumurile publice ar urma să fie aplicată numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri şi va fi stabilită luându-se în calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30 la sută cât este în prezent.
Mai precis, timbrul de mediul va fi aplicat numai maşinilor destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune. Pentru celelalte tipuri de vehicule, incluzând tituri, autocare, microbuze, autobuze etc. va fi percepută actuala taxă.
Timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată şi cilindreea. Pe de altă parte, acesta va fi calculat, în continuare, şi în funcţie de cota de depreciere a maşinii, rezultată din vechimea acesteia. Chiar şi aşa, cuantumul acestui timbru pentru maşinile non-euro, Euro1 şi Euro2 ar urma să fie mai mic comparativ cu valorile actualei taxe.
Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.
Aceste propuneri de înlocuire a taxei auto cu un timbru de mediu au fost prezentate de către ministrul Mediului, Rovana Plumb, în şedinţa de miercuri a Guvernului. În acest sens, va urma o dezbatere publică legată de timbrul de mediu care ar urma să înlocuiască taxa de primă înmatriculare.