Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii octombrie 2018 până pe 26 noiembrie 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați.
Termenul-limită pentru declararea și plata taxelor salariale aferente lunii octombrie 2018 este 26 noiembrie 2018, se arată în calendarul fiscal ANAF.
Concret, angajatorii trebuie să transmită la Fisc formularul 112, adică declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Versiunea electronică a formularului este disponibilă aici.
26 noiembrie 2018 nu este doar termenul pentru depunerea formularului 112, ci și pentru plata impozitului pe veniturile salariale și a contribuțiilor sociale obligatorii.
Începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2018, angajatorii trebuie să achite la stat, pentru propriii salariați, impozitul pe venit în cotă de 10%, contribuția la pensii în cotă de 25%, contribuția la sănătate în cotă de 10% și contribuția la muncă în cotă de 2,25%.
În altă ordine de idei, 25 noiembrie 2018 mai este termenul-limită și pentru alte obligații fiscale, printre care cele mai importante sunt: depunerea Declarației privind obligațiile de plată la bugetul de stat (formularul 100); depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată (formularul 300); depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă (formularul 301); depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată (formularul 307); depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare (formularul 097).