Scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora

AJFP Sălaj face cunoscut că Ministerul Finanțelor și ANAF derulează, în această perioadă, o campanie de informare, în parteneriat cu Poșta Română, în rândul persoanelor fizice cu privire la facilitățile fiscale.
Astfel, contribuabilii, persoane fizice, vor primi prin poștă o scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora, notificarea tiparită privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor bugetare, așa cum sunt prevăzute în OUG nr. 107/2024, cererea de anulare, precum și un plic pretiparit pentru situatia in care contribuabilul dorește să transmită către organul fiscal notificarea.
Prin scrisoarea de informare contribuabililor le este adus la cunostință cuantumul obligațiilor restante la 31 august 2024, existente în evidența fiscală, astfel încât să știe ce sume trebuie achitate și ce sume pot fi anulate. Contribuabilii au posibilitatea efectuării de plăți fie în numerar, fie prin intermediul cardului bancar, caz în care le va fi înmânată chitanța cu dovada încasării. Poșta Română va vira în contul prevăzut în OUG nr. 116/2024, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, sumele încasate.
Contribuabilii, după trimiterea notificării, vor primi certificatul de atestare fiscală ce va cuprinde situația fiscală proprie defalcată pe obligații bugetare care trebuie achitate, pentru a beneficia de anularea accesoriilor și a procentului aferent obligației principale.Termenul limită pentru depunerea cererii de anulare este 25 noiembrie 2024, inclusiv. Ministerul Finanțelor și ANAF depun permanent eforturi de a le facilita contribuabililor în deplinirea obligațiilor fiscale și de a administra un sistem fiscal echitabil pentru toți contribuabilii.

Ghid privind anularea unor obligații bugetare

Totodată pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală www.anaf.ro a fost publicat, la rubrica Asistență Contribuabili, Ghidul privind anularea unor obligații bugetare.
Documentul, cuprinde informații generale pentru contribuabili în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr. 107/2024, așa cum a fost modificată prin OUG nr. 112/2024.
Măsurile reglementate în actul normativ sus menționat se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi:
– persoane fizice;
– persoane juridice, de drept public sau privat;
– asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică;
– persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale;
– unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.
Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare pot notifica organul fiscal cu privire la intenția lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sancțiunea decăderii.
M. S.

One Thought to “Scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora”

  1. […] să transmită către organul fiscal notificarea. Prin scrisoarea… Articolul Scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]

Leave a Comment