Lucrările la tronsonul în lungime de 30 de kilometri, cuprins între Nădășelu și Zimbor, continuă în această perioadă. Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au realizat la sfârșitul săptămânii trecute o filmare pe șantier și spun că progresul este vizibil față de imaginile filmate în luna iulie, iar avansul lucrării în aproape șase luni de la prima excavare este mare. Pe șantier lucrează 22 de foreze care execută piloții forați pentru viaducte, poduri și zidurile de sprijin care vor stabiliza dealurile, sute de basculante, excavatoare și buldozere. “Se lucrează aproape peste tot, singurele zone neatacate deocamdată fiind suprafețele de pădure (procedurile de scoatere din circuitul forestier sunt finalizate în județul Cluj, dar în Sălaj birocrația le face să dureze, fiind vorba de 90 de hectare de pădure) și un punct unde se face descărcarea arheologică. Volumul de muncă este colosal, sunt și probleme inerente – patru alunecări majore până acum – și veșnicele blocaje birocratice (relocări stâlpi LEA, păduri) încă mai pun bețe în roate, dar avem încredere că în următoarele câteva luni o bună parte din acestea vor fi rezolvate. Abia spre finalul lui 2023 am putea circula dacă autoritățile își vor face treaba la timp și constructorii vor păstra ritmul actual”, au anunțat cei de la Pro Infrastructura într-o postare pe Facebook.
Foto – Pro Infrastructura