Sălajul este considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți importatori și distribuitori de mașini la mâna a doua din România. Un număr semnificativ de autoturisme vechi, importate mai ales din Germania, intră lunar în Sălaj, iar de aici sunt vândute în alte județe. Numai că prețurile acestor mașini a crescut simțitor în ultimele luni, chiar și în cazul mașinilor mai vechi de 10-15 ani.
Cuza scumpirii acestor mașini este în strânsă legătură cu schimbările apărute pe piața europeană a mașinilor noi. Automobilele noi s-au scumpit, termenele de livrare au crescut, iar asta pe fondul crizei în găsirea unor materiale utilizate în procesul de producție. Mai mult, tot mai mulți proprietari străini de automobile nu mai renunță atât de ușor la ele, așa cum se întâmpla până acum. „S-au scumpit și mașinile cu motorizare diesel, dar mai ales cele mici, de oraș, pe benzină. Acestea erau oricum mai scumpe și sunt tot mai căutate pentru că presupun taxe mai mici. La noi nu au încă mare căutare, oamenii vor și acum mașini mari, cu motoare diesel, asta le place sălăjenilor. Nu prea vindem mașini cu transmisie automată, zălăuanului îi place mașina cu cutie manuală”, ne-a declarat unul dintre sălăjenii care se ocupă de mai bine de un deceniu de importul mașinilor la mâna a doua.
Sălăjenii, îndrăgostiți de Passat
Un alt comerciant de mașini la mâna a doua ne-a explicat că în ultimii cinci-șase ani, Passat a fost modelul preferat de mulți sălăjeni. Cei mai mulți au ales varianta „break”, motorizare pe motorină, 2000 de centimetri cubi, cutie manuală. Este modelul care s-a vândut foarte bine în ultimii ani. În 2020 s-au intensificat însă alte preferințe, vizat fiind modelul „Qashqai” de la Nissan. Nu mai vorbim de marca BMW care este întâlnită la tot pasul, cele mai multe fiind modele mai vechi de 10-15 ani. Datele statistice existente la nivel central arată că Sălajul a importat masiv mașini la mâna a doua, vestea rea fiind că cele mai multe modele sunt mai vechi de 10-15 ani, iar unele cu mari probleme tehnice.
Teama de cutiile automate
Tot de la comercianții de mașini locali am aflat că nu prea au trecere mașinile cu cutie de viteze automată, iar asta pentru că în Sălaj nu există încă destui mecanici specializați în asemenea cutii de viteze și mulți nu își permit întreținerea lor. Vestea proastă pentru sălăjeni este că cele mai multe mașini noi vin la pachet doar cu cutie de viteze automată.
Mașinile diesel pierd teren
Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, „în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 54,5 la sută față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 67,3 la sută. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 18,2 la sută față de primele două luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3 la sută din total”.
[…] Sălajul este considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți importatori și distribuitori de mașini la mâna a doua din România. Un număr semnificativ de autoturisme vechi, importate mai ales din Germania, intră lunar în Sălaj, iar de aici sunt vândute în alte județe. Numai că prețurile acestor mașini a crescut simțitor în ultimele luni, chiar și în cazul mașinilor mai vechi de 10-15 ani. Cuza scumpirii acestor mașini este în strânsă legătură cu schimbările apărute pe piața europeană a mașinilor noi. Automobilele noi s-au scumpit, » Mai multe detalii […]
ORICE MASINA LA 15 ANI VECHIME SE VINDE APROX LA 10-12 % DIN PRETUL CAND A FOST NOUA .