Statul a anunțat când va selecta băncile partenere, precum și dobânzile și comisioanele maxime pe care acestea le vor percepe la creditele-punte pe care le vor acorda în Programul Start-up Nation 2017. Aceste credite-punte vor putea fi accesate de antreprenorii admiși în program, pentru a-și asigura cheltuielile curente până la primirea ajutorului de minimis de maximum 200.000 de lei.
Băncile interesate sunt așteptate să-și depună ofertele la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, până la data de 03.07.2017, ora 16. Selecția băncii partenere se va face în maximum trei zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere de oferte, ceea ce ar însemna că cel târziu pe 6 iulie va fi selectată banca parteneră.
În programul Start-up Nation 2017, banca parteneră va acorda creditele-punte pentru antreprenorii care vor avea nevoie și tot ea va ține contul de tranzit în care statul va vira alocația financiară nerambursabilă de până la 200.000 de lei pentru beneficiari.
Una dintre condițiile pe care banca parteneră trebuie să le îndeplinească este să aibă cel puțin cate o sucursală în fiecare județ.
Statul impune viitoarei bănci partenere o serie de condiții pentru creditele-punte pe care aceasta le va acorda beneficiarilor care vor avea nevoie să-și asigure astfel cheltuielile până la eliberera tranșelor de ajutor nerambursabil: dobânda la credit – pachet dobândă fixă de maxim 5 la sută/an; comision la credit – max 0,5 la sută din valoarea creditului; comision de gestiune – maxim 1 la sută din valoarea creditului (se încasează la efectuarea primei trageri din credit); alte comisioane – maxim 1 la sută din valoarea creditului (se încasează la efectuarea primei trageri din credit); garanţii – 80 la sută din valoarea creditului garantat de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) și în completare garantare cu bunurile achiziţionate în cadrul programului si diferența garantată cu bunurile achiziționate prin Program; perioada de analiză și solutionare a creditului punte maxim 20 zile de la solicitarea creditului.
Potrivit schemei de minimis, printre cheltuielile eligibile (care pot fi suportate de stat în cadrul ajutorului financiar) în programul Startup Nation 2017 se numără: ”Cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului”.
Decontarea acestor cheltuieli se face numai pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare de după momentul semnării acordului de finanțare, pentru perioada de implementare.
Înscrierea în programul Start-up Nation a început în 15 iunie, iar sesiunea de înscriere este programată să dureze până în 14 iulie, ora 20, cu posibilitatea de prelungire, în cazul în care numărul celor înscriși va fi prea mic. Statul spune că intenționează să finanțeze 10.000 de firme prin Programul Startup Nation 2017.