Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reluat, luni procedura licitației pentru execuția celui de-al doilea tronson al șoselei ocolitoare a municipiului Zalău. Licitația pentru șoseaua de ocolire a muncipiului Zalău, publicată pe Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achiziţii Publice (SICAP), fusese suspendată pentru clarificări, la începutul lunii septembrie. Publicată pe platfoma de achiziţii publice, în cursul lunii mai, cu valabilitate până la finalul lunii ianuarie 2020, achiziţia derulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este: ”online fără licitaţie electronică”. Procedura a fost reluată, data de 10 octombrie 2019 fiind termenul limită de depunere a ofertelor. Practic, cei care vor să depună oferta au la dispoziție 3 (trei) zile să facă acest lucru, iar probabilitatea să apară o ofertă într-un timp atât de scurt este scăzută. CNAIR nu a făcut altceva decât să lase vechiul termen limită de depunere a ofertelor, cel afișat în luna iunie.
Valoarea contractului este de 189.257.405 de lei (peste 40 de milioane de euro), însă până la semnarea contractului mai este o cale destul de lungă având în vedere și eventualele contestații ce vor putea fi depuse după anunțarea câștigătorului contractului. Cele mai optimiste estimări arată că cel mai devreme primăvara viitoare ar putea începe lucrările. Obiectul contractului, aşa cum a fost publicat în oferta de pe SICAP, îl reprezintă ”proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Variantei de ocolire a municipiului Zalău între DN 1F km 79+625 şi DJ 191C în lungime de 5,535 km”. Principalele lucrări care vor fi realizate de-a lungul variantei de ocolire constau în cinci viaducte, două poduri şi două intersecţii giratorii. O intersecţie este prevăzută la desprinderea din drumul spre Cluj, la kilometrul 79+629, iar a doua intersecţie tip giratoriu, la intersecţia cu DJ 191C la Aghireş. Traseul actualului proiect a fost modificat de actuala administraţie locală, astfel încât distanţa este mai scurtă şi nici nu se intersectează cu poligonul de tragere al MApN. Ocoleşte poligonul pe la Sud de acesta (având orientare paralelă) şi are o expunere spre poligon între km 2+650 şi km 3+300, unde va fi construit un viaduct peste vale cu o lungime de peste 200 de metri, astfel încât traficul sau activitatea în poligon să nu fie afectată.
adica 7.2 milioane de euro pentru un km de centura? este mai scump decat km de autostrada in Ungaria ! si ungurii nu au bitum, nu au piatra, nu au mai nimic.
si asta ca e scum, nu e o problema, dar pe langa o proiectare foarte proasta, urmeaza si o executie lamentabila
nu trece un an si dumul intra in reparatii, caci asta e standardul in Romnia
PROST PROIECTAT – PROST EXECUTAT si FOARTE SCUMP !!!