Lucrările de reabilitare desfășurate pe bulevardul Mihai Viteazul din municipiul Zalău continuă în această perioadă, pe cea de-a doua porțiune stabilită de autoritățile locale municipale. Vremea bună, ce oferă condiții optime de lucru, dar și unele modificări făcute de constructor în urma constatării unor deficiențe la nivelul porțiunii de bulevard ce a fost finalizată, va face ca lucrarea să se desfășoare în condiții mai bune pe următoarele porțiuni de traseu. Mulți conducători auto au sesizat faptul că, pe porțiunea deja reabilitată, sunt prezente foarte multe denivelări. În acest sens, municipalitatea a luat măsura înlocuirii sistemului de senzori de pe utilajul principal, fiind instalat unul nou, pentru o acuratețe care să nu mai lase loc unor astfel de neajunsuri. În continuare se lucrează pe porțiunea de bulevard cuprinsă între benzinăria Mol și Kaufland.
Bulevardul – o pălărie prea mare pentru Citadin
Pe lângă întârzierea lucrărilor, faptul că nu am putut folosi banii europeni (22 milioane de euro, ce-i drept, nu din vina autorităților ci pentru faptul că bulevardul nu are suficiente benzi de circulație pentru a se încadra în regulamentul prin care puteam folosi aceste fonduri), dar și prima porțiune de bulevard care a fost asfaltată – părerea noastră și a conducătorilor auto care trec zilnic pe bulevard – necorespunzător, au făcut până acum ca această lucrare să lase mult de dorit. Nu în ultimul rând, este limpede că o asemenea lucrare de anvergură – discutăm totuși, de cea mai mare arteră din municipiu – ar fi trebuit contractată cu un constructor specializat în astfel de lucrări de amploare, cu experiență și cu o dotare care să nu mai lase loc unor astfel de neajunsuri.
Citadin nu poate efectua, cu toată bunăvoința angajaților, o astfel de operațiune la standardele pe care le impune un bulevard nou-reabilitat. Mai mult decât atât, dacă în calitate de constructor, după 20 sau 50 de metri de asfaltare, constați că aceasta este vălurită sau cu alte probleme, fie și pe alocuri sau nu corespunde unui standard de calitate care să nu mai lase loc nemulțumirilor, atunci te oprești și soliciți sprijin, înlocuiești utilajul, senzorii sau ceea ce mai este necesar, fără să continui lucrarea în același fel. Însă, cum la noi este mereu prea târziu și ne mulțumim cu oribila sintagmă “se putea și mai rău”, rămânem cu ceea ce avem și cu cât se poate, așa cum ne arată și municipalitatea în răspunsul primit la sesizarea noastră și a zecilor de conducători auto care ne-au telefonat sau ne-au scris la redacție pe această temă de importanță majoră pentru municipiu.
“Pe bulevardul Mihai Viteazul (tronsonul de drum cuprins între benzinăria Mol și sensul giratoriu din zona supermarket) se fac următoarele lucrări pregătitoare în vederea turnării asfaltului: reconfigurarea scuarurilor, amenajarea acceselor, amenajarea benzilor de preselecție lucrări de bordurare. Realizarea acestor lucrări necesită un timp mai îndelungat și în funcție de perioada în care se vor termina și de condițiile meteorologice, se va asfalta și această porțiune de drum.
Referitor la denivelări, vom urmări ca trama stradală (suprafața de rulare) să fie bună și foarte bună, iar în acest sens, utilajul de asfaltat a fost echipat cu senzori noi”, se arată în comunicatul municipalității.
Daca nu are suficiente benzi ca sa fie bulevard zice-tii ulita ca asa arata.